میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱۷ متر مربع به ازای هر نفر است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور هم اکنون ۵.۱۷ متر مربع به ازای هر نفر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد تقی نظرپور روز جمعه در جمع خبرنگاران آران و بیدگل گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور هم اکنون ۵.۱۷ متر مربع به ازای هر نفر است که شرایط موجود با استاندارد (۸.۳۹ مترمربع) فاصله ای بیش از سه متر مربعی دارد.
وی با اشاره به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری دانش آموزان در استان اصفهان بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در این استان حدود ۶.۴۰ متر مربع به ازای هر دانش آموز است که نزدیک به ۲ متر مربع تا استانداردها فاصله دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: استان اصفهان با کمبود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی به نسبت سایر استان ها در جایگاه دهم کشور قرار دارد که چندان پذیرفتنی نیست.
او اضافه کرد: استان یزد از نظر میانگین سرانه فضای آموزشی رتبه نخست را در کشور دارد که از استاندارد کشوری هم بالاتر است و نمود آن موفقیت های دانش آموزان یزدی در زمینه های مختلف می باشد که مرهون همین فضای مناسب آموزشی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در سفری یک روزه برای افتتاح چند باب مدرسه خیرساز به شهرستان های کاشان و آران و بیدگل سفر کرده است.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار نفر دانش آموز دارد و در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع می باشد.

کد خبر 324423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.