اجرای نمایش برگزیدۀ جشنوارۀ منطقه‌ای تئاتر سوره در خانۀ هنرمندان

نمایش «پیرمرد، بقچه، دوچرخه» به نویسندگی محمدرضا آریان فر و کارگردانی پیمان کریمی، از ۲۶ مهر تا ۸ آبان ماه، در خانۀ هنرمندان اصفهان روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات آن گفت: نمایشنامۀ «پیرمرد، بقچه، دوچرخه» بر اساس یک اتفاق واقعی نوشته شده و زندگی یک پیرزن و پیرمرد اهل آبادان را روایت می کند که تنها پسرشان در جنگ شهید و جنازه اش مفقود می شود و بعد از سالها پیرمرد تصمیم می گیرد سوار بر دوچرخه ای که خاطرات بسیاری با آن دارد به دنبال جنازۀ پسرش بگردد.

پیمان کریمی تصریح کرد: ما در اصفهان به شدت با کمبود سالن های بلک باکس مواجهیم و با مشقت خیلی زیاد، تلاش می کنیم که نگارخانۀ خانه هنرمندان را به شرایط اجرایی این نمایش نزدیک کنیم. به دلیل تاریخی بودن مکان با محدودیت های زیادی مواجه هستیم و با این همه می کوشیم تا اجرای شایسته ای را به نمایش بگذاریم.

وی با ابزار امیدواری گفت: به یک همت جمعی از سوی ارگان های متولی فرهنگ نیازمندیم تا چند سالن مناسب تئاتر در مکان های مختلف شهر ساخته شود.

کریمی ادامه داد: در این نمایش بازیگرانی چون محمد ترابی، شمیلا تابش، پوریا ریحانی و رویا سعیدی ایفای نقش می کنند و مهرنوش مردیها به عنوان طراح صحنه، یاسمین مسلمی به عنوان منشی صحنه، زهرا درخشان به عنوان طراح پوستر و بروشور، محدثه نیک خواه برای موسیقی، علیرضا محمدی برای نور، علی قدیری برای گریم و مرتضی کمساری به عنوان مدیر اجرایی فعالیت دارند.

گفتنی است، نمایش «پیرمرد، بقچه، دوچرخه» که در بیست و پنجمین جشنوارۀ منطقه ای تئاتر سوره با کاندیداتوری در شش بخش و کسب سه جایزه به عنوان اثر برگزیده معرفی شده، در مسابقه ملی نمایشنامه نویسی شرکت نفت نیز به عنوان متن برگزیده انتخاب و به دعوت شرکت ملی نفت ایران، در جزیره خارک نیز اجرا شده است.

علاقمندان برای دیدن این نمایش برگزیده می توانند از ۲۶ مهر تا ۸ آبان ماه هر روز رأس ساعت ۱۸:۴۵ به خانۀ هنرمندان اصفهان واقع در پارک ایثارگران مراجعه کنند. /

کد خبر 323580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.