۱۶ هزار خودرو روزانه از جایگاه های تک سکو بنزین می زنند/۲۷ شهر کوچک استان بدون جایگاه سوخت

دهاقان - مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی استان اصفهان گفت:در استان اصفهان روزانه یکصد هزار خودرو بنزین مصرف می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، حسین صادقیان در بازدید از پروژه جایگاه سوخت شهر گلشن اظهار داشت: روزانه یکصد هزار خودرو در استان اصفهان به جایگاه های سوخت مراجعه می کنند که سهم جایگاه های تک سکو حدود ۱۶ هزار خودرو است.

وی باتوجه به جایگاه سوخت کوچک بنزین و اینکه تنها جایگاه بنزین گلشن کاملا مکانیزه بوده و بدون حضور متصدی سوختگیری انجام می شود، اذعان داشت: صرفه جویی ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین، کاهش ۲۰درصدی آلودگی هوا، کاهش تردد وسایل نقلیه از ۴ به ۲ کیلومتر برای سوخت گیری و صرفه جویی اقتصادی، از جمله دستاوردهای راه اندازی ۱۷ جایگاه کوچک بنزین در کلانشهر اصفهان است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی اصفهان، توسعه جایگاه های تک سکو در قالب طرح برندینگ را از سیاست های مهم دولت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ جایگاه کوچک بنزین در سراسر کشور نصب و راه اندازی شده و تا پایان سال ۱۵۰ جایگاه دیگر نیز در سراسر استان نصب خواهد شد.

صادقیان افزود: پس از تجربه موفق در راه اندازی ۱۷جایگاه سوخت کوچک در کلانشهر اصفهان در سال۹۳، این نخستین جایگاه در شهرهای کوچک است که در مدت زمان یک ماه نصب و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۷ شهر کوچک استان اصفهان جایگاه بنزین ندارند، افزود: مقرر شد تا پایان سال با همکاری شهرداری های استان، در هر شهر حداقل یک جایگاه توزیع سوخت راه اندازی شود.

سعید مهر علیان، مسئول اجرای طرح جایگاه سوخت بنزین گلشن دهاقان در ادامه با اشاره به هزینه ۶ میلیارد ریالی برای راه اندازی این جایگاه گفت: جایگاه سوخت گلشن مجهز به مخزن ۴۸ هزار لیتری  با ۴ نازل، سامانه بازیافت و جمع آوری بخار بنزین مطابق با استانداردهای جهانی  است.

وی هدف از راه اندازی این جایگاه های سوخت کوچک محلی را کاهش تردد و کنترل آلودگی هوا، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش حوادث جاده ای و تسهیل در سوخت رسانی عنوان کرد.

کد خبر 323363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.