نخستین «لندآرت» در قلعه تاریخی قوام زنگ نوش آباد رونمایی شد

کاشان-نخستین لند آرت گروهی توسط هنرمندان دوستدار طبیعت و محیط زیست در قلعه تاریخی قوام زنگ شهر نوش آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، پویا آریان پور سرپرست گروه دوستدار طبیعت و محیط زیست در حاشیه رونمایی لندآرت در شهر زیرزمینی نوش آباد در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۴۰ نفر از هنرمندان دوستدار طبیعت و محیط زیست به مدت ۱۰ روز آثار خود را در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار خلق کردند.
وی افزود: هدف از انجام این اقدام فرهنگی- هنری انتقال یک پیام آشتی و دوستی با طبیعت و مسئولیت همگانی برای حفظ منابع محیط زیست به تمام شهروندان ایرانی است.
به‌گفته‌ آریان پور هنرمندان در اجرای این پروژه، از مصالح طبیعی و ارگانیک و آلی مانند چوب، سنگ، برگ، فلز و غیره استفاده کردند تا اثر هنری خود را در فضای بکر و به دور از تمدن و تکنولوژی اجرا کنند.
وی، با اشاره به اینکه لندآرت یا هنر زمینی، یک سبک هنری است که بر فرآیندهای طبیعت تاکید می کند، تصریح‌ کرد: این هنر نخستین بار در ۱۹۶۸ پدید آمد تا تذکری برای عموم مردم باشد که چگونه دنیای اطرافمان را ببینیم و  در باره آن فکر کنیم، چگونه هنر می تواند آینده سیاره ما را تضمین کند و زندگی ما را غنی کند.
به گزارش ایمنا، اجرای نخستین لندآرت ، ۴۰  نفر از هنرمندان دوستدار طبیعت و محیط زیست روز جمعه ۲۱ مهر در  قلعه تاریخی قوام زنگ نوش آباد واقع در جاده زیارت فیض‌آباد این شهر نوش آباد رونمایی شد و به معرض نمایش عموم گذاشته‌شد./

کد خبر 323318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.