ضرورت مدیریت منابع آب فریدن در شرایط بحرانی

فریدن - معاون فرماندار فریدن گفت: مدیریت جدی منابع آب در شرایط کنونی باید در اولویت امور قرار بگیرد.

صفر بدیع الزمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با تاکید بر لزوم آمادگی کامل تمامی دستگاه ها برای مدیریت رویدادهای بحرانی در زمینه های مختلف، اظهار داشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته در پاییز سال جاری از نیمه آبان ماه بارندگی ها نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت اما در مجموع و با در نظر گرفتن پراکنش زمانی– مکانی این میزان بارندگی مساعد به نظر نمی رسد و سبب تشدید شرایط خشکسالی به ویژه در منابع آبی استان خواهد شد.

معاون فرماندار فریدن مدیریت جدی منابع آب را از مهم ترین اولویت های مدیریت بحران و شورای حفاظت از منابع آب دانست و گفت: باتوجه به استمرار خشکسالی ها، تمامی برنامه ریزی ها باید با در نظر گرفتن شرایط کمبود آب و خشکسالی صورت گیرد.  

وی افزود: در خصوص آبرسانی به روستای قفر، تامین آب روستای غرغن و سواران از روستاهای همجوار و حفر چاه آهکی برای شهر دامنه در جلسه اخیر مدیریت بحران شهرستان تاکید شده است.

بدیع الزمانی همچنین با اشاره به انجام عملیات واکسیناسیون تب برفکی از ۱۰ لغایت ۳۰ مهرماه در شهرستان، گفت: تمام ادارات مرتبط به ویژه دهیاران باید در اجرای این برنامه با دستگاه های مجری همکاری لازم را داشته باشند.

وی بر لزوم همکاری شهرداری ها در اطفای حریق منابع طبیعی، خروج عشایر از شهرستان تا پایان مهرماه، آموزش آتش نشانان، تحویل خودرو یخچال دار دهیاری ها به شهرداری و انجام اقدامات لازم در جهت پیشگیری از بیماری شاربن نیز تاکید کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما و کاهش دما گفت: شهرداری ها، دهیاری ها و ادارات راه و شهرسازی و راهداری باید در خصوص افزایش ایمنی و پیشگیری از خطرات احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

کد خبر 323244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.