لزوم دقت بیشتر در خصوص حقوق اقلیت ها

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده شده که دیوان عدالت اداری بر اساس نظر شورای نگهبان، حکم تعلیق عضویت یکی از منتخبان زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد را صادر کرده که، به نظر می رسد دستگاه های مربوطه بایستی با دقت نظر بیشتری در این خصوص تصمیم گیری کنند.

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد با اشاره به حضور نماینده اقلیت زرتشتی در مجلس شورای اسلامی و مشارکت وی و نمایندگان دیگر اقلیت های در تصمیم گیری های قوه مقننه بیان داشت: باید توجه داشت که تصمیمات گرفته شده در مجلس بسیار مهم تر از مسائل مورد بررسی در شورای یک شهر است و اگر از لحاظ فقهی نیز اشکالی به این موضوع وارد است  که چرا همین شخص در دوره قبل شورای شهر یزد نیز عضویت داشته است.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با بیان وجود برخی سوالات جدی در افکار عمومی جامعه نسبت به این موضوع خاطرنشان کرد: پیش از این هیچ گونه ایرادی از سوی شورای نگهبان به عضویت اقلیت های دینی در شوراهای شهر و روستا گرفته نشده و در شرایط کنونی هم انتظار می رود قضات دیوان عدالت اداری با دقت و توجه بیشتری مساله را مورد بررسی قرار دهند.

 عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی خاطرنشان کرد: در تصمیم گیری های مختلف بایستی تمامی جوانب مربوط به مصالح کشور و مفاد قانون اساسی را مد نظر قرار داد./

کد خبر 323199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.