در محیط دانشگاه، فصل نوینی در زندگی خود رقم بزنید

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ملموس‌ترین دستاورد علمی این انقلاب است و امروز این شجره طیبه علمی و فرهنگی، در سراسر کشور گسترده شده و باعث افتخار همه ایرانیان است؛ دانشجویان باید قدردان زحمات والدین، معلمان و استادان خود باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر احمد آذین در جلسه استقبال از دانشجویان ورودی مهرماه۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) که با هدف آشنایی دانشجویان با قوانین و مقررات حوزه‌های مختلف دانشگاه برگزار شد، با اعلام این مطلب افزود: با مروری بر وضعیت علمی امروز کشور و نگاهی به رشد علمی و فرهنگی پس از انقلاب، هر روز شاهد اختراع، اکتشاف و پیشرفت‌های تازه‌ ای در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، نظامی، فرهنگی و... هستیم و این همه نشان دهنده این است که دانشجویان و استادان محترم ما در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری و آرامش و امنیت به دست آمده با جان‌فشانی‌های شهدا و ایثارگران، در تمامی عرصه‌ ها خوش درخشیده و نام کشور عزیزمان ایران را در بلندای میادین جهانی مطرح ساخته‌اند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است که از بودجه دولتی استفاده نکرده و با اتکا به منابع مردمی و با حمایت‌های خانواده‌های محترم و علاقه‌مند به فرهنگ و پیشرفت کشور پس از سه دهه رشد و بالندگی در حال حاضر با دارا بودن ۴۰۰ واحد و مرکز فعال در سراسر کشور و خارج از کشور و با داشتن بیش از یک میلیون و۶۰۰  هزار نفر دانشجو و بیش از ۶۸ هزار نفر استاد تمام وقت، نیمه وقت و مدعو و ۳۸هزار نفر کارمند و شش میلیون فارغ‌التحصیل، یک خانواده بزرگ دانشگاهی در سطح کشور و جهان است.
وی هزاره سوم را مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و خاطر نشان کرد: عصر حاضر، عصر خردورزی و دانایی است و زمینه اصلی هر شکل از توانایی از جمله فناوری هسته‌ای، نانو، شبیه سازی، بازدارندگی و... دانایی است و در این میان محل خیزش دانایی، دانشگاه‌ها هستند که با تبدیل دانایی و دانش دانشگاهیان به اقتصاد دانش‌بنیان، قدرت و ثروت افزوده برای کشور فراهم می‌آورند.


آذین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) را یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌های کشور معرفی کرد و گفت: این واحد دانشگاهی به عنوان یکی از واحدهای جامع کشور در حال حاضر وظیفه تربیت بیش از ۱۹ هزار دانشجو را بر عهده دارد.
وی برخی از افتخارات این واحد دانشگاهی را برشمرد و افزود: جایگاه والای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در میان دانشگاه‌های داخل و خارج کشور، حاصل تلاش‌های استادان، دانشجویان و کارمندان سخت‌کوش این واحد دانشگاهی است و شما نیز باید بکوشید تا با خوب درس خواندن و استفاده از راهنمایی‌های استادان مجرب و امکانات ویژه علمی و پژوهشی واحد اصفهان(خوراسگان) در ارتقای علمی خود و دانشگاه موثر باشید.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دوران دانشجویی را از بهترین لحظات هر انسانی دانست و تصریح کرد: فلسفه وجودی دانشگاه، دانشجویان هستند و همه امکانات دانشگاه برای رشد و بالندگی ترکیب فاخری به نام دانشجو مهیا است، چرا که چشم امید همه برای سربلندی آینده کشور به شما جوانان است تا با شور و شوق وافر خود، آبادانی ایران اسلامی را تضمین نمایید. 
وی رضایت پدر و مادر در سرنوشت دانشجویان را موثر خواند و خاطرنشان کرد: قدردان زحمات بی‌دریغ والدین و معلمان و استادان خود باشید و بدانید که بهترین راه تشکر و سپاسگزاری از والدین و معلمانتان، خوب درس خواندن و موفقیت در تحصیلات و کسب مدارج علمی است؛ همه چشم انتظارند تا دانشجویان جدیدالورود فصل نوینی را در زندگی خود رقم بزنید، فصلی که تعاملات اجتماعیبرتر، صعه صدر، بروز توانایی‌های علمی، ظهور خلاقیت، تمرین مدیریت، یادگیری نقد سالم و... را در آن شاهد باشیم.
در این نشست‌های توجیهی حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت ایام محرم گفت: حضرت امام حسین(ع) سرآمد همه فضائل اخلاقی، اعتقادی و ایمانی است و جوانان ما باید با تاسی به آن حضرت، در مسیر کسب علم و فضائل اخلاقی و ایمانی گام بردارند.
وی افزود: شما مراحل موفقیت را با تلاش، کوشش و پشتکار گام به گام طی کرده‌اید و هم‌اکنون به مرحله والای کسب علم و دانش رسیده‌اید و ورود به دانشگاه نقطه پایان نیست بلکه آغاز راه است چون کسب علم پایان ندارد و علم و دانش همراه با تعهد است که افراد را به نقطه اوج موفقیت می‌رساند.

دانشگاه خاستگاه علم، دانش و دانایی است

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به سخن امام علی(ع) مبنی بر اینکه علم برای انسان سیطره و سلطنت می‌آورد خاطرنشان کرد: در برابر علم و دانش، انسان‌ها فروتن و متواضع هستند چون هر چه افراد به درجه بیشتری از کسب علم نائل گردند به همان میزان متواضع‌تر می‌شوند و مردم در مقابل انسان عالم، عابد و متعهد، فروتن هستند.
وی افزود: دانشگاه خاستگاه علم، دانش و دانایی است و از دانشجو انتظار می‌رود در کنار تحصیل علم و دانش در سایر زمینه‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی نیز به کسب معرفت بپردازد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانشگاه باید سیاسی باشد ولی سیاست‌زده نباشد گفت: دانشگاه نباید به حیات خلوت احزاب و جریانات سیاسی تبدیل شود بلکه دانشجو باید با عضویت در تشکل‌های سیاسی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و شرکت در جلسات مختلف و همچنین کرسی‌های آزاد اندیشی به تقویت بنیه تفکر سیاسی، اجتماعی خود بپردازد.
وی از دانشجویان خواست تا با مطالعه زندگی افراد موفق، و الگو قرار دادن آنان مسیر گام برداشتن به سوی موفقیت را برای خود هموار ساخته و به استناد آیات قرآن در مبارزه با تفکر شرک و خودپسندی، حضرت ابراهیم(ع)، در صبر و استقامت، حضرت اسماعیل(ع)، در شجاعت حضرت داوود(ع)، در پاک‌دامنی حضرت یوسف(ع)، و در غیور مردی حضرت موسی(ع) را الگوی خود قرار دهند.
حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: خط‌مشی و راهبری فرهنگی و فکری نهاد رهبری بر پایه حمایت، هدایت و نظارت درر فعالیت های فرهنگی دانشگاه‌ها استوار است و از ارتباط و همکاری شما جوانان دانشجو با این مجموعه استقبال می‌کنیم.
در این جلسه معاونان حوزه‌های مختلف برای آشنایی دانشجویان به شرح وظایف خود و آیین نامه‌های مربوطه پرداختند.

کد خبر 322922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.