شاهد اجرای نمایش«هنگامه‌ای که آسمان شکافت» در فرشچیان باشید

نمایش «هنگامه ای که آسمان شکافت» به نویسندگی نصرالله قادری با کارگردانی امیر محمد ابراهیمی تا ۲۷ مهر ماه در سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات آن گفت: «هنگامه ای که آسمان شکافت» نمایشی مذهبی است که در یک قالب روایی ساخته و پرداخته شده. در این نمایش، ماجرای کربلا از دید یک ایرانی روایت می شود.

امیر محمد ابراهیمی تصریح کرد: داستان نمایش از این قرار است که با اسیر شدن شاهزادۀ ایران توسط اعراب، یکی از جنگاوران ایرانی که عاشق شاهزاده است دنبال او می رود و وقتی متوجه می شود که شاهدخت به همسری حضرت شبیر (امام حسین) در آمده به قصد انتقام عازم کشتن ایشان می شود اما با دیدن مصائب کربلا متحول می شود و خود، شیفتۀ شبیر می شود.

وی افزود: آقای نصرالله قادری نویسندۀ  این نمایشنامۀ، سعی کرده تا جریان تاریخی ایران را با حماسۀ کربلا، پیوندی دوباره و تازه بزند.

این طراح صحنه و نور ادامه داد: در این نمایش بازیگرانی چون علی قانعی، سیدمهدی فولادگر، فریناز نسرین، محمد جواد پاک نژاد و محمدرضا زارعی ایفای نقش می کنند و دراماتورژی اثر بر عهدۀ احسان جانمی بوده است. همچنین محمد نادری به عنوان آهنگساز در این کار حضور دارد و به همراه محمدرضا بارانی نوازندگی نیز می کند.

وی با اشاره به نام دیگر عوامل گفت: دستیاران کارگردان این نمایش حدیث ایقانی، دلارام موسوی و مسعود یزدانبخش هستند و زهرا میرشمشیری و الیاس مویدی به عنوان منشی صحنه، ارشیا باقری و سجاد طاهری به عنوان مدیر صحنه، متین بیگدلی به عنوان دستیار صحنه، هاجر ابراهیمی به عنوان طراح لباس و رامین حیدری به عنوان گرافیست در آن فعالیت دارند.

علاقمندان برای دیدن این نمایش که به همت تالار هنر روی صحنه می رود، می توانند با تهیۀ بلیت از سایت پارتاک تیکت تا ۲۷ مهر ماه هر شب رأس ساعت ۲۰:۱۵ به سالن نمایش اصفهان واقع در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان مراجعه کنند. /

کد خبر 322862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.