پخش اذان در ۳۵۰ میدان اصفهان

دهاقان – رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: در۳۵۰ میدان اصفهان اذان نمازهای پنجگانه پخش می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر، با بیان این مطلب، اظهار داشت: براساس قرارداد با شهرداری اصفهان باید ۹۰۰ مرکز و میدان اصفهان اذان سه وعده پخش شود که تقریبا یک سوم آن تحقق یافته است.

وی بااشاره به نقش کاربردی نماز در زندگی و آخرت انسان ها، گفت: همه آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) به مضامین نماز اشاره شده است و ما باید وضعیت اقامه نماز در جامعه را ساماندهی کنیم، اگر این اتفاق بیفتد جامعه ما از نظر آسیب های اجتماعی مصون می ماند.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان از مسئولان خواست نسبت به فریضه نماز بهتر عمل کنند و سعی شود در محل های عمومی مانند پارک ها، پاساژها، محیط اداری، تفریحگاه ها و...نماز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

حجت الاسلام رنجبر، فرمانداران شهرستان ها را مبلغان دین عنوان کرد و اذعان داشت: وقتی نبی اسلام معاذبن جمل را به عنوان فرماندار یمن انتصاب کرد از اوخواست همه اسلام را به مردم بشناساند و به بحث نماز که می رسد باید تلاش بیشتر شود.

وی ادامه داد: حاکمی که از طرف نظام اسلامی است باید بیشترین دغدغه وی نماز باشد، حضرت امیر المومنین علی(ع) وقتی محمد بن ابوبکر را به عنوان استاندار مصر معرفی کرد از اوخواست با مردم نماز بخواند واسلام را به آنها بشناساند.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان باتوجه به اینکه اقامه نماز هیچگاه ریا نیست، افزود: نماز اول وقت سفارش همه انبیا بوده است و باید همه کارها تابع نماز باشد.

حجت الاسلام رنجبر از مسئولان فرهنگی به ویژه اداره آموزش و پرورش و دانشگاه ها خواست اقامه نماز جزو برنامه های درسی دانش آموزان باشد و به بهترین شکل برگزار شود.

وی با بیان اینکه اصلاح خود انسان و خانواده می تواند جامعه را ایمن کند، گفت: همه این برنامه ها با فریضه مقدس نماز ممکن می شود.

رییس ستاد اقانمه نماز استان اصفهان از شهرداران دهاقان و گلشن درخواست کرد: پخش سه وعده اذان در میدان های شهرستان صورت گیرد و نسبت به موضوع نماز بیشترین برنامه ها را داشته باشند.

کد خبر 322844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.