تعاملات اجتماعی در بستر اشتراکات رقم می‌خورد

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: اگر ما از نظر جغرافیایی با لهستان مرز مشترک نداریم اما ازنظر احساس و اندیشه می توانیم همسایۀ لهستان باشیم و در یک مرز مشترک زندگی کنیم و مرزهای جغرافیایی را کنار بزنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، علی اکبر بقایی ضمن حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «متولدین لهستان مستقل، لهستانی ها» که عصر روز گذشته در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد، با اشاره به جایگاه برگزاری نمایشگاه «متولدین لهستان مستقل، لهستانیها» در هندسۀ حرکتی سازمان، اظهار داشت: یک نکتۀ کلیدی وجود دارد که شکست ها و پیروزی ها، ایجادها، عدم ها، غالباً از یک نقطه یا ذره شروع می شود، شاید یک سد بزرگ که شکسته می شود نهایتاً به یک نقطۀ تمرکز تنش برمی گردد و گسست اولیه و بعد یک سد عظیم می شکند. همینطور هم موفقیت هاست، یک فعال، یک مدیر فرهنگی یا یک موسسه فرهنگی اگر بخواهد مسیر موفقیت و پیروزی را طی کند باید مترصد نقطه ها، ذره ها و لحظه ها باشد، مترصد بهانه ها باشد. این نمایشگاه از جنس این بهانه هاست، بهانه ای که الان رقم نخورده است، خاطره ای که در برهه ای از زمان اتفاق افتاده است.

علی اکبر بقایی ادامه داد: هنر ما در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان این است که این فرصت را شکار کنیم و آن را غنیمت بشماریم، برای اینکه اگر قرار است اتفاق فرهنگی در کشورمان رقم بخورد و اگر فرهنگ را مرهون و وابستۀ تعاملات اجتماعی بدانیم، تعاملات اجتماعی در بستر اشتراکات رقم می خورد، که این اشتراک می تواند یک اشتراک حسی، یک اشتراک اندیشه ای، یک اشتراک اقدامی عملیاتی و اشتراک مرز جغرافیایی باشد.

وی گفت: اتفاقی که در این نمایشگاه مربوط به یک اشتراکی است که در ۷۵ سال قبل اتفاق افتاده و الان داریم یک خاطره را به اشتراک می گذاریم و باید آن را غنیمت بشماریم که تعاملات فرهنگی بهتر و بیشتری را میان دو ملت ایران و لهستان را نوید می دهد که امیدوارم بتوانیم از این نمایشگاه بهره های بیشتری ببریم و ناقص و بی ثمر باقی نماند و رها نشود و شاید بشود مانند این نمایشگاه در کشورهای دیگر و در کشور لهستان برگزار شود و تعاملات اجتماعی و فرهنگی شکل بگیرد.

بقایی تصریح کرد: اگر ما ازنظر جغرافیایی با لهستان مرز مشترک نداریم و همسایه نیستیم اما ازنظر احساس و اندیشه و برخی اقداماتی که در آن سالها رقم خورده و الان زمینه های اقدام دارد می توانیم همسایۀ لهستان باشیم و حتی در بعضی از حوزه ها در یک مرز مشترک زندگی کنیم و مرزهای جغرافیایی را کنار بزنیم و در افق جدیدی زندگی کنیم. امیدوارم از این نوع اتفاق ها در شهر اصفهان و شهرهای خواهرخواندۀ اصفهان و دیگر کشورها رقم بخورد و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیز از این حرکت ها حمایت می کند.

کد خبر 322831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.