طرح کشت گیاهان دارویی فرصتی برای اشتغالزایی در غرب استان است

فریدن - مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع غرب استان موضوعی راه گشا برای ایجاد اشتغال زایی است.

به گزارش  خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، محمد حسین شاملی در دیدار با ائمه جمعه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در محل دفتر امام جمعه شهر داران اظهار داشت: آب و خاک و پوشش گیاهی جزء بهترین مناطق استان است و حفاظت از این منابع باید در اولویت کارقرار گیرد

وی عنوان کرد: اکنون جهان با سه چالش زیست محیطی، تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان زایی مواجه است .

مدیر کل منابع طبیعی استان با بیان این که  اکثر شهرستان های استان اصفهان نیز  با این چالش ها دست و پنجه نرم می کنند، تنها ۴ شهرستان غرب استان که از بارندگی مناسب برخوردارند کمتر درمعرض خشکسالی قرار دارند .

وی قانون رفع تداخلات را فرصتی مناسب برای حل مشکلات مربوط به اراضی مردم دانست و اظهارداشت: فرصتی معادل ۲ ماه را مشخص می کنیم تا افراد اعتراض خود را به جهاد کشاورزی یا اداره منابع طبیعی شهرستان های غرب استان  ارائه نمایند.

شاملی تاکید کرد:  به طور فوق العاده به  اعتراضات رسیدگی خواهیم کرد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان اضافه کرد : مدرک ما برای جلو گیری از تضیع حقوق مردم ، سوابق اصلاحات ارضی و سابقه کشت درسال ۱۳۴۱ است، لذا با درنظر گرفتن کلیه مستندات از جمله تصاویر هوایی سعی خواهیم نمود مشکلات مردم مرتفع شود.

در این جلسه مقرر شد مردم در مورد رفع تداخلات زمین های کشاورزی و اراضی ملی اعتراض های قابل رسیدگی خود را ظرف مدت معینی که توسط ائمه جمعه و روحانیون در مساجد اعلام  می شود به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها ببرند.

لازم به ذکر است که در این نشست درباره طرح پیش بینی کشت گیاهان دارویی از جمله موسیر، باریجه، شیرین بیان، آویشن و کلوس و کشت بادام دیم برای غرب استان اصفهان نیز بحث و گفتگو شد.

شاملی در ادامه این بحث افزود: طرح کشت گیاهان دارویی درعرصه های مرتعی شهرستان غرب استان  ، موضوعی راه گشا برای ایجاد اشتغال زایی است .

به گفته حسین کرکوندی رئیس اداره منابع طبیعی فریدن در این طرح در مجموع ۳۵ هزار هکتار ازعرصه های مرتعی شهرستانهای فریدن، فریدونشهر، چادگان وبوئین ومیاندشت به کشت گیاهان بادام ، موسیر ، باریجه و آویشن اختصاص خواهد یافت که ۲۰ درصد سهم دولت و ۸۰درصد سهم مردم است که از صندوق توسعه ملی می توانند تسهیلات با نرخ ۴درصد دریافت نمایند.

کد خبر 322618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.