تفکیک  پسماند از مبدا باید در سنین پایین نهادینه شود

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: تفکیک پسماند از مبدا باید از سنین پایین در بین کودکان نهادینه شود .

به گزارش خبرنگار ایمنا ، احمدرضا مصور در حاشیه برنامه ی آموزشی تفکیک پسماند به کودکان اظهار کرد: محیط زیست یکی از موضوعات کلیدی برای آرامش شهروندان و شهر است لذا شهرداری اصفهان اقدامات بسیاری برای حفظ محیط زیست در بین شهروندان اجرا کرده است.

وی افزود: از همین رو امروز به دلیل همزمانی روز جهانی کودک و محیط زیست و به همت مسئولان آموزشی تفکیک پسماند از مبدا مناطق ۱۵ گانه شهرداری برنامه آموزشی تفکیک پسماند و نگهداری از محیط زیست برای دانش آموزان برگزار شد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این برنامه آموزشی بیش از ۵۰۰ دانش آموز از مدارس سطح شهر حضور داشتند، اضافه کرد: دانش آموزان در برنامه آموزشی تفکیک پسماند از مبدا و حفظ محیط زیست، نقش محیط زیست سالم و تفکیک از مبدا را نقاشی کردند.

مصور هدف از برگزاری این برنامه آموزشی را نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند در سنین پایین دانست، عنوان کرد: تفکیک پسماند از مبدا باید از سنین پایین در بین کودکان نهادینه شود چرا که آنان باید بدانند که اگر پسماند ها از یکدیگر تفکیک نشود می توانند عواقب جبران ناپذیری را در محیط زیست بر جای بگذارد.

وی با اشاره به اینکه خانواده برای آموزش تفکیک پسماند از مبداء به فرزندان خود نقش مهمی را دارند، خاطرنشان کرد: همچنین والدین بایستی تفکیک پسماند از مبدا را به فرزندان خود آموزش دهند.

کد خبر 322530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.