لزوم تهیه طرح جامع شهر اصفهان با نگاه جدید راهبردی/ ضرورت حفظ نظام سبزینگی شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:طرح توسعه و عمران شهری اصفهان مربوط به سال ۶۷ در افقی ۱۰ تا ۱۵ ساله بوده که نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ۱۸ مهرماه روز پاسداشت زاینده رود است و مدیران شهری برای نکوداشت آن و تلاش برای حمایت از میراث معنوی فلات مرکزی ایران و تبدیل آن به رویدادی پویا و تأثیرگذار در حوزه محیط زیست شهری و توسعه پایدار باید وارد عمل شوند.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه آخرین طرح تهیه شده توسعه و عمران شهر اصفهان مربوط به سال ۶۷ بوده که با افق ۱۰ تا ۱۵ ساله بوده است،   مدیران شهری باید برای تهیه طرح جامع عمران شهری اصفهان با نگاهی جدید اقدام کنند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: شهرداری اصفهان باید بر لزوم حفظ نظام سبزینگی شهر اصفهان اعم از باغات و اراضی کشاورزی داخل محدوده و هشدار ویژه برای جلوگیری از تغییر کاربری آنها به اشکال مختلف اهتمام ورزد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: رییس شورای اسلامی شهر قرار بود کمیسیون ماده ۹۱ آیین نامه شورا را به منظور انجام اصلاحات در ساختار کمیسیون های داخلی شورا تشکیل دهند اما این مهم تاکنون محقق نشده است.

مقدری یادآورشد: شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان اقدام به طرح تفکیک جنسیتی در برخی از اتوبوس های خطBRT  و اختصاص اتوبوس هایی ویژه زنان کرده است، لذا تقاضا می کنم شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان شرایطی را فراهم کند که همه شهروندان از ظرفیت های موجود استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان به دلیل عدم رعایت استانداردهای جهانی و میراث فرهنگی، خسارت هایی را به سایت باستانی کوه صفه (شاهین دژ) آورده است، از این رو  شهردار اصفهان برای تشکیل کمیته حقیقت یاب و بررسی نامه جمعی از کاوشگران، کارشناسان میراث فرهنگی در این باره اقدام عاجل را در دستور کار خود قرار داده تا از مخاطرات احتمالی آینده جلوگیری شود.

کد خبر 322501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.