کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مداخله خانواده ها و اقشار فرهنگی است

تیران-سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند مداخله به موقع و مطلوب خانواده ها و اقشار فرهنگی از جمله دستگاه های فرهنگی و روحانیون است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، سرهنگ رضا هدایتی، در نخستین روز و اولین برنامه هفته ناجا در دیدار با مردم به وضعیت امنیت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: امنیت خوبی در جامعه حاکم است که تحقق این امنیت با مشارکت همراهی مردم بود وحفظ آن نیز نیازمند مشارکت عمومی است.

وی افزود: امروز در جنگ نرم با تکنیک ها و ظرفیت های جدیدی روبرو هستیم که یکی از آن ها فضای مجازی است که علی رغم ظرفیت های مثبت تهدیدهایی دارد که نیازمند مراقبت و دقت ویژه است که در صورت عدمی مراقبت و عدم هوشیاری بسیار تهدیدی جدی است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به نقش و اهمیت فعالیت های فرهنگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیان داشت: کاهش آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات ناشی از آن نیازمند مداخله به موقع و مطلوب خانواده ها و اقشار فرهنگی از جمله دستگاه های فرهنگی و روحانیون است و پلیس و سایر دستگاه های امنیتی باید آخرین گزینه برای مداخله در این موضوع باشند.

وی ادامه داد: پیش از ورود مسئولان امنیتی و انتظامی به مشکلات و آسیب های اجتماعی خانواده ها، روحانیون و مسئولان فرهنگی هر منطقه باید تدبیر سنجی و برنامه ریزی کرده و با انجام فعالیت های فرهنگی مانع از بروز و رشد آسیب های اجتماعی شوند.

سرهنگ هدایتی با اشاره به فعالیت های نیروی انتظامی شهرستان تیران و کرون گفت: امسال کشفیات مواد مخدر در تیران و کرون ۳۹ درصد، کشف سرقت ۳۰ درصد، دستگیری افراد به مواد مخدر ۲۲ درصد وکشف کالای قاچاق ۱۰۰درصد رشد داشته که ناشی از تلاش های به موقع و هوشیارانه ماموران انتظامی در سطح شهر و جاده های این شهرستان بوده است.

وی یادآورشد: تصادفات درون شهری و برون شهری این شهرستان به ترتیب ۳۰ درصد و ۲۴ درصد کاهش داشته است که همکاری مردم و رانندگان در کاهش این تصادفات موثر بوده است.

کد خبر 322280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.