ضرورت ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: باید با دور شدن از سبک زندگی غربی به فرهنگ عاشورایی نزدیک شویم.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چادگان، با تاکید بر لزوم ارتباط نزدیک تر انسان با معبود، اظهار داشت: اگر انسانی می خواهد به کمال برسد باید واجبات و مستحبات را انجام دهد و مکروهات را ترک کند و محرمات را اصلا انجام ندهد.

امام جمعه چادگان با اشاره به ایام سوگواری ماه محرم با بیان این که تنها گریه کردن، سینه زنی و زنجیز زنی برای شناخت امام(ع) کافی نیست، عنوان کرد:  اگر شناخت کافی از امام (ع) نداشته باشیم، این عزاداری ها  قطعا نمی تواند در درون ما تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: زیارت ثواب فقط این نیست که سری خم کنیم و تعظیم کنیم بلکه اساس زیارت برای شناخت است.

حجت الاسلام سلیمانی اطاعت و روحیه اطاعت پذیری را در بحث امامت ضروری دانست و افزود: زیارت عاشورا حاوی پیام هایی است که باید به آن ها دقت کرد و فلسفه آن ها را دریافت.

امام جمعه چادگان با بیان این که واقعه عاشورا تنها به دهه اول محرم ختم نمی شود ، تصریح کرد: -عاشورا یک قطعه و بازه کوچک نیست بلکه یک واقعه مهم و اندیشه بلندی است که تا قیامت استمرار دارد و باید جهانی شود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان حج  حامل پیام های ارزشمندی بود، ادامه داد: حج یک فرصت تبلیغاتی بزرگ است که باید از آن استفاده کنیم.

وی افزود: این که کشور ایران را متهم به مواردی  از جمله ناقض حقوق بشر می کنند اصلا قابل قبول نیست و همه می دانند که حقیقت چگونه است.

امام جمعه چادگان مسئله سبک زندگی  را از نکات مهم دیگر در سخنان رهبری عنوان کرد و افزود: این موضوع باید در دستور کار روحانیت قرار بگیرد تا با دور کردن فرهنگ غربی از جامعه به فرهنگ عاشورایی نزدیک شویم.

سلیمانی در ادامه گفت:  روحیه ایثار و فداکاری در وجود  این شهید بزرگوار شهادت را برای او به ارمغان آورد.

امام جمعه چادگان در پایان با اشاره به موضوع جداسازی کردستان عراق یادآور شد: تنها کشوری که از این موضوع خود رقصی می کند و خوشحال است اسرائیل غاصب است و باید در این زمینه هوشیار بود.

کد خبر 322258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.