امضای توافقنامه خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه

عربستان سعودی روز پنجشنبه در جریان سفر پادشاه این کشور به مسکو، توافقنامه اولیه خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه را امضا کرد.

خبر گزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از اسکای نیوز عربی، سازمان صنایع نظامی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد: به موجب این توافقنامه، ریاض سامانه اس ۴۰۰ را از روسیه خریداری می کند . بر اساس بیانیه مذکور، عربستان سعودی همچنین به جدیدترین موشک‌ های روسیه برای حمایت از حریم هوایی خود از جمله سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ و موشک ‌های ضد زره «کورنت- ای ام» و موشک ‌انداز و همچنین نارنجک‌ انداز )ای.جی.اس. ۳۰) و مسلسل ‌های کلاشینکوف (کی.۱۰۳) دسترسی پیدا می ‌کند. طبق این بیانیه، طرفین برای ایجاد طرح ساخت سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ و نگهداری قطعات در عربستان همکاری خواهند کرد و فناوری تجهیزات نظامی به این کشور منتقل خواهد شد.

سامانه چند کاناله و متحرک موشک‌های زمین به هوای «اس-400» به منظور نابودی هر نوع حمله هوایی-فضایی مدرن در نظر گرفته شده است و از لحاظ کلاسه بندی ناتو، «Growler» نامیده می شود. این سامانه در حال حاضر در تمامی نواحی نظامی روسیه مستقر شده و همچنین پوشش هوایی شهر مسکو و منطقه صنعتی مرکزی را برعهده دارد و در حومه پایتخت 4  سامانه آن استقرار یافته است.

سامانه‌های دفاع ضد موشکی «اس-400» قادر هستند تا اهداف خود را در فاصله 400 کیلومتری نابود کنند. در این فاصله آنها می توانند هر نوع هدف پرنده دارای سرعت تا 4،8 کیلومتر در ثانیه را از بین ببرد که این اهداف می تواند موشکهای کروز، موشک‌های بالستیک و هر نوع هواپیما، از جمله جنگنده های اف-16 باشد که نظامیان ترکیه با آن جنگنده سوخوی روسیه را منهدم کردند.  

علاوه بر این روسیه و عربستان ۱۴ سند همکاری با یکدیگر امضا کردند. گفتنی است که روز گذشته پادشاه عربستان با هیئت همراه وارد مسکو شده و با مقامات روسی دیدار کردند.

کد خبر 322234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.