آغاز مسیر جام جهانی با پیروزی برابر توگو

تیم ملی ایران در اولین دیدار تدارکاتی خود بعد از بازی‌های انتخابی جام جهانی برابر توگو به پیروزی رسید.

خبرگزاری ایمنا-

دیدار تدارکاتی ایران و توگو

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: حدود هزار نفر

گل‌ها: کریم انصاری فرد (دقایق ۵۱ و ۶۱) برای ایران

اخطار: لالاوله آتاکورا (دقیقه ۸۵) از توگو

ایران: حامد لک، روزبه چشمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان (۷۴- جلال حسینی)، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی (۴۶- سعید آقایی)، سعید عزت‌اللهی (۴۶- امید ابراهیمی)، احمد عبدالله‌زاده (۷۴- وحید امیری)، مهدی ترابی (۷۸- اکبر ایمانی)، سامان قدوس (۶۳- رضا قوچان نژاد)، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد

سرمربی: کارلوس کی روش

توگو: سابیرو واسا، فرانکو آتچو (۸۴- آتسو سکو)، حکیم اوروساما، متیو دوساوی (۷۵- سنام وومه)، اورو اوکوریکو (۶۵- ماکیلبه کولون)، استیو لاوسن، کوکو املاپا (۷۵- گیلائوم ینوسی)، لالاوله آتاکورا، فودولابا، اورتگا دینه و ایهلاس ببو (۶۵- کوملان آبگنیادان(

سرمربی: کلود لروی

داور: یعقوب عبداله باقی، راشد الحکمانی، رشید الغیطی (عمان) و موعود بنیادی فر (ایران)

شرح بازی:

اولین بازی تدارکاتی تیم ملی ایران در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حالی برابر توگو برگزار می‌شد که کارلوس کی‌روش از چندین بازیکن کمتر استفاده شده مثل حامد لک، روزبه چشمی، حسین کنعانی زادگان، احمد عبدالله زاده، سامان قدوس و کاوه رضایی در ترکیب ابتدایی استفاده کرده بود تا شناخت بیشتری از بازی آنها پیدا کند و به نوعی این بازیکنان را تست کرده باشد.

در نیمه نخست دو تیم بازی سرد و خسته کننده‌ای را به نمایش گذاشتند و بازی بدون خلق موقعیت حساسی به پایان رسید اما در نیمه دوم ایران کار را با قدرت آغاز کرد و در دقایق ۵۱ و ۶۱ توسط کریم انصاری فرد به گل رسید.

در ادامه بازی تحت الشعاع تعویض‌های زیاد دو تیم قرار گرفت تا بازیکنان بیشتری در این بازی تدارکاتی به کار گرفته شوند، بازی در یک ربع پایانی با میل هجومی بیشتر توگو همراه شد اما قدرت تیم ملی ایران در کنترل و حفظ توپ مانع ایجاد موقعیت برای زردپوشان توگو شد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۵۱- ایران)- شوت سنگین سامان قدوس از پشت محوطه جریمه پس از دفع ناقص دروازه بان توگو جلوی پای انصاری فرد افتاد تا او خیلی راحت دروازه مهمان را باز کند.

۲-۰ (دقیقه ۶۱- ایران)- در یک رفت و برگشت توپ در سمت راست محوطه جریمه با ارسال تیز و زمینی ابراهیمی همراه شد تا در جلوی دروازه کریم انصاری فرد گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲- شوت خطرناک وریا غفوری از گوشه محوطه جریمه با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹- ارسال قدوس از سمت چپ با دفع دروازه بان مقابل پای انصاری فرد افتاد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۶- شوت از راه دور لابا، مهاجم توگو از کنار دروازه با اختلافی کم به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سامان قدوس پس از انتخاب ایران برای بازی در رده ملی، امروز از ابتدا در ترکیب اصلی ایران قرار گرفته بود.

بهترین بازیکن:

کریم انصاری فرد هرچند قدر چند موقعیت خوب را ندانست اما به هر حال با ۲ گل زده بهترین عملکرد را در بین بازیکنان حاضر در زمین داشت.

کد خبر 322204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.