بانک اطلاعاتی جامع کارگران تهیه شده است

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان از تهیه بانک اطلاعاتی جامع کارگران خبر داد و گفت: با استفاده از این بانک اطلاعاتی می توان کارگران را در جایگاه خود انتخاب و از آسیب های اجتماعی خانواده های آنان جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا ساکتی در برنامه "اینجا اصفهان" اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت های یک شهررعایت فرهنگ شهروندی است از همین رو شهرداری برای نهادینه کردن فرهنگ شهروندی برنامه های گسترده ای را در سطح شهر انجام داده است.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان بر ای نهادینه کردن تفکیک پسماند، اقدمات بی نظیری در سطح شهر انجام داده است، عنوان کرد: درمناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان مسئولین متخصصی برای آموزش تفکیک پسماند حضور دارند تا آموزش های لازم رابه شهروندان ارائه کنند.

ساکتی ادامه داد: شهرداری برای نهادینه کردن تفکیک پسماند تفاهم نامه های مختلفی با مراکز آموزشی و مدارس امضاء کرده است.

وی با اشاره به برنامه های آموزشی ارایه شده به دانش آموزان، گفت: برای دانش‌آموزان کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های ساخت وسازهای بازیافتی و نمایشگاه‌های نقاشی دایرشده است؛ همچنین برنامه های آموزشی «مزرعه تا آشپزخانه» برای مدارس مختلف مناطق ۱۵ گانه و پیش دبستانی در حال اجرا می باشد.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در روز هوای هوای پاک و زمین پاک برنامه‌های ویژه ای در حوزه مدیریت پسماندبرای شهروندان اجرا می شود، گفت: درروز۱۶ مهرماه به مناسبت روزکودک و محیط زیست  برنامه مناسبی برای دانش آموزل اول دبستانی و پیش دبستانی اجرا می شود.

ساکتی خاطرنشان کرد: در این برنامه ۳۰ دانش آموز به صورت گزینشی از مدارس مناطق مختلف سطح شهر  انتخاب و به جاده سلامت دعوت می شوند.

وی درادامه با اشاره به اینکه طرح های تشویقی مناسبی در حوزه تفکیک پسماند برای برای بزرگسالان گرفته شده است، گفت شهروندان می‌توانند پسماندهای خشک خود را به ایستگاه های ثابت بازیافت تحویل و درازای بازیافت ها اصفهان کارت های خود را شارژ کنند.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید براینکه جلسات مختلف در اداره اصناف برای مدیریت پسماند برگزار شده است، اظهار کرد: ازهمین رو تفاهم نامه ای برای آموزش های مدیریت پسماند برای مراکز تجاری و اصناف منعقد شده است.

وی ادامه داد: همچنین با آموزش و پرورش تفاهم نامه ای منعقد شده که در راستای آن مخازنی به مدارس تحویل داده شده تا تفکیک پسماند از مبدا به دانش آموزان آموزش داده شود.

ساکتی دربخش دیگرسخنان خود با اشاره به اینکه سرانه تولید پسماند تر برای هر شهروند اصفهانی حدود ۴۷۰ گرم و پسماند خشک ۶۰ گرم است، گفت: بیش از۲ میلیون نفر در شهراصفهان زندگی می کنند که سرانه هر نفر برای جمع آوری پسماند به صورت میانگین نزدیک ۶۱ هزار تومان است.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه افراد زیادی از صبح تا شب و شب تا صبح برای نظافت سطح شهر فعالیت می کنند، تاکید کرد: بیش از ۴۵ درصد نظافت شهر به صورت مکانیزه انجام می شود و خوشبختانه این اتفاق رو به رو شد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته آنالیز فیزیکی پسماند تر اصفهان در ۴ بخش اجرا شد، گفت: با اجرای این طر ح تمام اطلاعات و آمار پسماند تر برای تصمیم گیری بهتر به سازمان ارائه می شود.

ساکتی با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی جامع کارگران تهیه شده که با استفاده از این بانک اطلاعات می توانیم کارگران را در جایگاه خود انتخاب کنیم  و از اسیب های اجتماعی خانواده های آنان جلوگیری کنیم، افزود: هچنیین سامانه جامع «فرابر» برای کلیه اطلاعات خدمات شهری جمع بندی  و تهیه شده است که این سامانه توسط کارشناسان مناطق ۱۵ گانه به روز رسانی می شود.

کد خبر 322134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.