راه­‌اندازی ایستگاه تقلیل فشار آرگون در ذوب آهن اصفهان

در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تلاشگران کارگاه اکسیژن از مدیریت انرژی و بهینه­ سازی سوخت موفق به نصب و راه­ اندازی ایستگاه تقلیل فشار آرگون و انتقال آرگون توسط شبکه­ ی لوله­ کشی به بخش فولادسازی کارخانه ذوب آهن اصفهان شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف آرگون در بخش فولادسازی و نیاز این بخش به آرگون با فشار ۲۵ bar در پروژه­ی VD و LF، در راستای انتقال بی وقفه­ ی آرگون به این بخش، طراحی خطوط فشارشکن و لوله­ کشی­ های مربوط، تعریف و اجرا شد.

حسن خزایی افزود: این طرح که شامل چهار خط فشارشکن و لوله­ کشی­ های ارتباطی به دو دستگاه آکومولاتور برای ذخیره­ ی آرگون است که پس از تامین متریال­ های مورد نیاز و نصب و اجرا، از تاریخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۱ مورد بهره­ برداری قرار گرفت.

وی افزود: در این طرح، آرگون تولیدی بلوک KAAR-۳۲ با فشار ۱۵۰ bar، داخل دو دستگاه آکومولاتور ذخیره و با کاهش فشار در خط دیگر تا ۲۵ bar، به بخش فولادسازی انتقال می­ یابد. با اجرای این طرح از شارژ ماهیانه حدود ۲۰۰ کپسول با فشار ۱۵۰ bar و نقل و انتقال آن­ها به بخش فولادسازی و هم چنین مشکلاتی که در دمش آرگون در ذوب با کپسول وجود داشت، جلوگیری شد.

کد خبر 322112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.