آگاهی بخشی به مردم راهبرد نجات از مشکلات اجتماعی است

تیران-دبیر شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: آگاهی بخشی به مردم نسبت به مسائل روز راهبرد نجات کشور از مشکلات اجتماعی و پیامدهای منفی آینده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام علی کشوری در همایش توسعه الگوهای اسلامی در شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: تشکیل شوراهای پیشرفت اسلامی و تالیف کتاب برای افزایش آگاهی عمومی از برنامه ریزی های شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی است که منجربه افزایش آگاهی عمومی می شود.

وی افزود: آگاهی بخشی نسبت به پیامدهای اجتماعی برای پیشگیری از مشکلات و نجات کشور از بحران های موثر و مورد نیاز است و جوانان نخبه و موثر در جامعه در این خصوص باید همکاری کنند.

دبیر شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه در شوراها عالی پیشرفت اسلامی هدف برنامه ریزی برای پیشرفت اسلامی است، بیان داشت: الگوهای غربی بنیان خانواده و زندگی اجتماعی را با مشکلات و چالش های متعدد روبرو کرده است.

وی تبیین و نقش جوانان در پیشرفت الگوی اسلامی را مهم خواند و اذعان داشت: اجرای فعالیت های آموزشی و آگاهی بخشی زمینه بروز و رشد چالش های اجتماعی را از بین می برد و نباید همه کارها به مسئولان سپرده شود زیرا مردم نقش مهمی دارند و جوانان امروز مسئولان جامعه در آینده نزدیک خواهند بود.

حجت الاسلام کشوری یادآورشد: آگاهی بخشی به مردم نسبت به مسائل روز راهبرد نجات کشور از مشکلات اجتماعی و پیامدهای منفی آینده است و نباید از این موضوع غفلت کرد.

وی با اشاره به سفرهای روزانه طولانی برای اشتغال، تحصیل و تامین نیازهای زندگی، خاطرنشان کرد: این سفرها منجر به بروز آسیب هایی در زندگی می شود که دوری افراد خانواده از همدیگر یکی از آسیب های مهم این اتفاق است و خانه و محله را به خوابگاه تبدیل می کند زیرا اعضای خانواده ساعتی از شب را در کنار همدیگر می باشند که این ساعات هم برای خواب است.

دبیر شورای عالی الگوی پیشرفت اسلامی ادامه داد: فعالیت های کاری پدر و مادر و فعالیت های آموزشی فرزندان در خارج از محل سکونت است که منجر به سفرهای طولانی روزانه می شود مانع از تقویت ارتباط اعضا خانواده با همدیگر شده ک باید اشتغال و تحصیل در محل سکونت و محله محوری را در مدیریت شهری مورد توجه قرار داد.

وی افزود: تحصیل و کار در محل سکونت در توسعه ارتباط بین همسایگان و تقویت روابط اجتماعی موثر است و به نوعی در افزایش امنیت اجتماعی نیز موثر است زیرا شناخت از همدیگر مانع ورود به جرم و موجب به همکاری برای هدایت افراد است.

حجت الاسلام کشوری روابط اجتماعی که در ارتباط با همدیگر برقرار می کنیم را عاملی برای پیشگیری از بیماری های روحی و روانی خواند و گفت: کاهش محبت در زندگی افسردگی و استرس را افزایش داده و باید روابط براساس الگوهای اسلامی تعریف و تبیین شود و انزوا و کار فردی و ارتباط با وسایل نوین مانند شبکه های اجتماعی کاهش یابد.

وی یادآورشد: کاهش محبت و عدم تامین نیاز محبت در بین مردم جامعه که ضروریتی به اندازه آب و هوا برای انسان دارد پیامدهایی را ایجاد کرده که مردم با مشکلات روحی و روانی روبرو هستند زیرا  این عواطف و احساسات تامین نشده است.

کد خبر 322010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.