جمع آوری برگ های پاییزی از مناطق پرتردد شهر

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه در فصل برگ ریزان قرار داریم، به منظور نظافت و تمیزی شهر اصفهان برگ های پاییزی بیشتر از مکان های پرتردد شهر جمع آوری شود.

غلامرضا ساکتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برگ های پاییزی در پارک های سطح شهر جلوه زیبایی به فضای شهر می دهند از این رو جمع آوری برگ های پاییزی بیشتر در مکانهای پرتردد، پیاد روها و خیابان ها به صورت پیوسته انجام می شود.

وی ادامه داد: برای نقاط مرکزی و پربرگ شهر از جمله مناطق یک، ۳، ۴، ۵، ۶، ۹ شهرداری اصفهان، خودرو ویژه حمل برگ، پیش بینی شده است.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه مکانی در سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان به نام «چال برگ» تعبیه شده، گفت: بخش عمده برگ های جمع آوری شده در این سازمان به کود برگ تبدیل شده و بخش دیگری از آنها نیز به کارخانه سازمان مدیریت پسماند برای تولید کود کمپوست فرستاده می شود.

وی افزود: اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان به ۲۷۰ خودروی خدماتی مجهز است که برای جمع آوری برگ های پاییزی ۳۰ دستگاه خودرو علاوه بر خودروهای موجود در نظر گرفته شده است.

ساکتی با اعلام اینکه ۲ هزار و ۵۸۹ کارگر پاکبان در امور خدمات شهری و بازیافت، جمع آوری پسماند تر و خشک فعالیت دارند، گفت: در زمان برگ ریزان بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارگر پاکبان به این تعداد اضافه می شوند تا برگ ها را به صورت دپویی جمع آوری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگ ها در برخی از معابر و پارکها به مدت یک تا ۲ روز به منظور فضاسازی حال و هوای پاییز، جمع آوری نمی شوند تا این حس و حال به خوبی به مردم القاء شود.

کد خبر 321767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.