«سلمان فارسی» گرفتار در پشت سد مسائل مالی

داوود میرباقری خسته از تلاش های زیاد و بی نتیجه برای ساخت «سلمان فارسی» در تلویزیون گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، وی می گوید «می‌خواهم باقیمانده عمرم را با سلمان بگذرانم. سلمان همان کسی بود که به دنبال منجی می گشت و قبل از اسلام به مسیح به عنوان منجی فکر می کرد اما بعد از اسلام عشق به علی است که حالش را خوب می کند.»

داوود میرباقری روز شنبه ۸ مهرماه با حضور در برنامه «چهل چراغ» در پاسخ به محمدرضا شهیدی فر گفت: «چقدر باید به خاطر «سلمان» روح و زندگی‌ام زخم بخورد؟ این زخم ها زمانی اجر دارد که نتیجه داشته باشد. من ۱۵ سال پیش «سلمان» را نوشته ام و آماده است، دیگر خسته شده ام از این نوع کار کردن، یعنی شما سال ها زحمت می کشی ولی آخر کار با آنچه که فکر می کردی تفاوت دارد و موضع گیری ها، کمبود امکانات و یک تغییر در مدیریت این همه لطمه به کار وارد می کند. سلمان را اینگونه نخواهم ساخت، سلمان را همانطوری می سازم که فکر می کردم، همانطوری می سازم که نوشتم.»

میرباقری با اشاره به حضور ایرانیان در نهضت مختار بیان کرد: «نهضت مختار بدون حضور ایرانیان معنا ندارد و به محض حذف ایرانیان بود که نهضت شکست خورد. ایرانیان از بدو تولد شیعه کنار آن بودند، اما همیشه برایم سوال بوده که چطور در روز عاشورا کنار امام حسین (ع) نبودیم؟ ریشه های شیعه توسط سلمان فارسی به این مملکت آورده شد پس چرا ایرانیان در کربلا کنار سیدالشهدا (ع) نبودند؟ باید در این باره تحقیق کرد و حتما دلایلی در این باره وجود دارد.»

این کارگردان پرسابقه چند سال است که پروژه سلمان فارسی را در دست دارد اما نمی تواند بسازد.  

«مسافر ری»، «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته» و «امام علی» از شاهکارهای میرباقری در رسانه ملی است که هیچ گاه از خاطر ایرانی ها پاک نخواهد شد.

او قبل از اینکه از رسانه ملی به رسانه خانگی پناه ببرد از ساختن سلمان فارسی حرف زده بود. او در صحبت هایش درباره پروژه سلمان می گوید ایرانی ها با تمام ارادتی که به امام حسین (ع) داشته اند از هم رکابی او در کربلا باز می مانند و کسی باید از این شکاف حرف بزند.

وی در فاصله بین مختار تا سلمان در شبکه رسانه خانگی مجموعه های «شاه گوش» و «دندون طلا» و «ماه تی تی» را ساخته که مضمون طنز دارند، اما همچنان می توان علاقه میرباقری را به مولفه های نمایش به شکل سنتی اش در آنها پیدا کرد.

کد خبر 321679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.