تظاهرات ضد سعودی یمنی ها در روز عاشورا

صدها هزار نفر از مردم یمن همزمان با روز عاشورا در «صنعا»، پایتخت راهپیمایی کردند.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر.شهروندان در این راهپیمایی بر آزادگی و مقاومت به عنوان پیام های عاشورا تاکید کردند. یکی از شرکت کنندگان در راهپیمایی می گوید: این جمعیت چند صد هزار نفری به اینجا آمدند تا بگویند راه انقلاب امام حسین (ع) همچنان ادامه دارد.همان افرادی که نوه پیامبر گرامی اسلام (ص) را در کربلا به شهادت رساندند، امروز مردم بی گناه یمن را می کشند.

شهروندان یمنی همچنین به شدت حمله هوایی اخیر سعودی به استان حجه را که 20 کشته برجا گذاشت، محکوم می کنند. ما گرفتار همان ظلم و بی عدالتی هستیم که روزگاری «امام حسین» (ع) دچارش شدند. مردم بی گناه یمنی کشته می شوند و جامعه جهانی سکوت کرده است. هیچکس اقدام جدی در حمایت از ما انجام نمی دهد. به تازگی «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهور پیشین یمن گفته است، راه حل بحران یمن، نظامی است. اما امروز این تظاهرات کنندگان تاکید کردند، «منصور هادی»، رژیم سعودی و آمریکا شایستگی صحبت درباره وضع یمن را ندارند و خود مردم یمن باید برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند.

یکی از مسئولان امنیتی شرکت کننده در راهپیمایی نیز می گوید: عبدربه منصور هادی، و رژیم سعودی عروسک خیمه شب بازی آمریکا هستند. آمریکا این جنگ ناعادلانه را به راه انداخت. آن ها باید بدانند که این جنگ به جایی نمی رسد. ما تا پای جان مقاومت می کنیم. شهروندان یمنی با تظاهرات در روز «عاشورا» بر پایبندی به اسلام تاکید کردند. معترضان همچنین به شدت حملات رژیم سعودی علیه مردم یمن را محکوم کردند.

کد خبر 321663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.