به بهانه انتشار یک خبر خوش/کیانوش عیاری برای تلویزیون سریال می‌سازد

نام «کیانوش عیاری» به جز آنکه نامی آشنا به گوش اهالی هنر سینماست، کارنامه درخشانی از آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی را نیز در خاطر مخاطبان این دو رسانه پرطرفدار زنده می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، این کارگردان خوش فکر کشورمان که از اهالی خونگرم و دوست داشتنی شهر اهواز هم هست، در حالی سالهای دهه هفتم عمرش را سپری می کند که دِین بزرگی بر گردن هنر هفتم در ایران دارد و اگرچه نسبت به برخی از دیگر فیلمسازان هم دوره اش چندان پرکار نبوده، اما آثاری درخشان و قابل توجه در دو حوزه سینما و تلویزیون ارائه کرده است.

همکاری مجدد کیانوش عیاری با تلویزیون پس از سالها، بهانه ای شده تا به مروری کوتاه در کارنامه این فیلمساز خوش فکر بپردازیم و خبر خوش حضور یک کارگردان سرشناس در تلویزیونی که سالهاست دیگر برای اهالی سینما دوست داشتنی نیست را با خودمان تکرار کنیم: کیانوش عیاری برای تلویزیون سریال می سازد...

کیانوش عیاری پرسابقه در سینما

کیانوش عیاری اولین تجربه سینمایی خود را با فیلم «تنوره دیو» آغاز کرد. عیاری اغلب فیلم نامه های کارهایش را خودش نوشته است. «بودن یا نبودن» یکی از کارهای درخشان این کارگردان است که به وضعیت بیماران قلبی و شرایط پیوند قلب در ایران می پردازد. کیانوش عیاری در طول مدت چهل سال فعالیت هنری ۱۴ فیلم سینمایی ساخته است. او نگاهی واقع گرایانه به مسائل اطرافش دارد و رد پای این شیوه نگرش را به وضوح می توان در فیلم هایش دید.

سومین تجربه تلویزیونی

کیانوش عیاری در سال های گذشته دو سریال «روزگار قریب» و «هزاران چشم» را برای تلویزیون ساخته است.

«روزگار قریب» داستان زندگی پر فراز و نشیب دکتر محمد قریب، بنیان گذار طب نوین کودکان در ایران است که مهدی هاشمی، ناصر هاشمی، آفرین عبیسی و مهران رجبی در آن ایفای نقش کرده اند. روزگار قریب در سال ۸۶ از شبکه سه سیما به نمایش در آمده است.

او در «هزاران چشم» داستان یک سردبیر نابینا را روایت می کرد که به واسطه نامه هایی که به دفتر مجله اش فرستاده می شد در جریان مشکلات زندگی آدم ها قرار می گرفت. مهدی هاشمی در این مجموعه هم همراه کیانوش عیاری بوده است. هزاران چشم در سال ۸۲ از شبکه سه پخش شد.

۸۷ متر، یک درام اجتماعی

بعد از توقیف دو فیلم خانه پدری و کاناپه که به دلیل استفاده بازیگران زن فیلم از کلاه گیس به جای روسری به جشنواره فجر هم راه داده نشد، کیانوش عیاری برای ساخت سریال ۸۷ متر به شبکه یک آمده است.

داستان ۸۷ متر حول و حوش دو خانواده به نام پوردورانی و خلیلی اتفاق می افتد. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دختر ها و تک پسرش خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی فروخته شده است. خانواده خلیلی صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایلشان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

قصه «۸۷ متر» بیش از ۳۰ لوکیشن در تهران دارد. علی دهکردی، ابوالفضل پورعرب، مهران رجبی، فریبا کامران، نازنین فراهانی، هدی زین‌العابدین، دیبا زاهدی، الهه خادمی، ملیکا نصیری، نیما نوری‌زاده، سحر عبداللهی و محمد بحرانی از بازیگران این سریال هستند.

۸۷ متر در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در دست تولید است و قرار است از شبکه اول سیما پخش شود.

کد خبر 321658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.