نماز ظهر عاشورا در زرین شهر برگزار شد

لنجان_ مردم زرین شهر همراه بای دیگر مردم استانف نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، قیام عاشورا، رخدادی است که تاریخ اسلام، حتی تاریخ بشریت همانندی برای آن سراغ ندارد. جایگاه بلند عاشورا آن‌را به‌صورت رویداد جاودانه‌ای درآورده است که همچون نگین درخشان بر تارک تاریخ و فرهنگ بشری می‌درخشد. با وجود دستان تحریف‌گری که در خلال چهارده قرن در پی تحریف حقیقت ارزشهای نهضت حسینی(ع) برآمده‌اند، آنچه از عاشورا برای ما به یادگار مانده، از چنان عمق و غنایی برخوردار است که تا فرجام تاریخ، پیام‌آور ارزشهای والای انسانی و الهام‌بخش انسانهای آزاده و خداجو خواهد بود. عاشورا از دیرباز مظهر عشق به خداوند و تسلیم محض در برابر او و سمبل قیام در راه دین و آزادی‌خواهی و شهادت‌طلبی بوده است

. و فرهنگ عاشورا فرهنگ یاری دین در تمام جهات است، فرهنگ ظهور فعلیت بخشیدن به همه قوانین اسلام و توجه تام به اسلام ناب محمدی(ص)است؛ در فرهنگ عاشورا سیاست، فضیلت، علم و عدالت و عزت انسانی با یکدیگر عجین شده‌اند و هر یک بدون دیگری بی‌معنی و بی‌مفهوم است و در شعاع دیگری فعلیت پیدا می‌کند. این روزها شهرستان لنجان در ماتم حسین فاطمه(س) یکپارچه سیاهپوش است و در عاشورای سید و سالار شهیدان یاد و خاطره «إنّی اُحبّ الصلوة» حضرت اباعبدالله را گرامی داشت و نماز باشکوه ظهر عاشورا را در نقاط مختلف شهرهای ۹ گانه و روستاهای این شهرستان به جماعت برپا کردند.

هیئت‌های مذهبی و مردم عزادار زرین شهر ظهر امروز شور و شعور حسینی را در هم آمیختند و به پیروی از امام و مقتدای خود، فریضه الهی نماز را به جا آوردند و پس از آن دوباره به عزاداری پرداختند.

اهمیت نماز ظهر عاشورا به این علت است که سیدالشهدا(ع) با وجود حضور در میدان جنگ و تیراندازی لشکر عمر سعد، اقدام به برپایی نماز جماعت کرد تا نشان دهد، جز برای احیای دین خدا و برپایی سنت‌های جدش قیام نکرده است. سوگواران و عزاداران  سید و سالار شهیدان که  امروزدر قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن به سمت گلزار شهدای زرین شهر در حرکت بودند ،با شنیدن نوای الله اکبر در صفوف به هم پیوسته نماز جماعت را به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) و یاران با وفایش اقامه کردند و حضور پرشور نوجوانان و جوانان زرین شهری در سوگواری شهادت یاران باوفای سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) و همچنین اقامه نماز ظهر عاشورا جلوه باشکوهی به آیین‌های سنتی و ویژه دهه اول محرم و روز عاشورا داده است.

علی اکبر محمودی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فرهنگ عاشورا غنی‌ترین فرهنگ به شمار می‌رود و تابلوی زنده‌ای است که با خون نگاشته شده و باید گفت فرهنگ عاشورایی که امروز در دست ماست بهترین بستر و ظرفیتی آماده جهت رساندن حقیقت به گوش افراد بی‌بصیرت و باطل است.

وی افزود: توجه به معارف عاشورا در کنار  عزاداری هایی که برای مصیبتهای کربلا داریم، بسیار حائز اهمیت است و باید همه وقت و همه جا حق را از باطل تشخیص داد و عاشورایی رفتار کرد.

مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان تصریح کرد: یزیدیان که پس از حادثه عاشورا از پیروزی خیالی خود، سرمست و مغرور بودند، سخنانی بر زبان جاری ساختند و رفتارهایی از خود بروز دادند که به افشای ماهیّت و نیّات شوم آنان کمک کرد.

وی افزود: آنان که گمان می کردند با کشتن امام حسین (ع) و اسارت خانواده ایشان به پیروزی بزرگی نایل شده ‏اند و آخرین نقطه مقاومت را در خاندان پیامبر در هم کوبیدند، برای آنکه پیروزی خیالیِ خود را به رخ همگان بکشانند و مستی و سرور خود را تکمیل کنند، به اقدامات نابخردانه و جاهلانه ‏ای دست زدند که شادمانی زودگذر آنان را به مصیبت و ماتم دائمی تبدیل کرد.

محمودی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع)  و یاران با وفای ایشان، به احیای مکتب محمّدی (ص) کمک کرد و خون پاک اباعبداللَّه درخت اسلام را آبیاری نمود و به رشد و بالندگی امّت اسلامی و بیداری مسلمانان انجامید.

وی اضافه کرد: بی بصیرتی مردم زمان امام حسین (ع) و بی تفاوتیشان در مقابل طاغوت و بدعهدی به امامت و رهبری مسلمانان عامل وقوع حادثه خونین عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران با وفایش بود اما ملت انقلابی و معتقد ایران اسلامی امروز با خلق حماسه عاشورایی نشان دادند که موضع ولایت مداریشان را همیشه حفظ کرده و در مقابل ظلم و ستم و استکبار بی تفاوت نیستند و همواره در مسیر امام حسین(ع) قدم بر می دارند .


مسئول بسیج هنرمندان شهرستان لنجان با اشاره به اینکه یکی از اهداف قیام سید الشهدا(ع) احیاء دین و نماز است گفت: از جلوه‌های بی‌نظیر عاشورا، اقامه نماز اول وقت است ، همان گونه که امام حسین(ع) در عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، اقامه نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش تیر دشمن، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

کد خبر 321629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.