گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی در آستان امامزاده شاهرضا + تصاویر

شهرضا - در روز عاشورای حسینی،گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهرستان شهرضا در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا در شهرستان شهرضا، السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الأرواح التی حلت به فنائک، علیک منی سلام الله ابداً ما بقیت و بقی الیل و النهار، ولا جعل الله آخر العهد منی لزیارتکم، السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.

امروز عاشورا است، هنگامه‌ای که در آن خوبی و بدی نمایان می‌شود، آوردگاهی که بیداد و ستم در آن روسیاه و خیر و خداترسی رو سفید می‌شود؛ امروز سری بر بالای نیزه می‌رود که جز به خدا فکر نکرد و جز برای خدا زندگی نکرد و جز برای رضای او به قتلگاه نرفت.

امروز روز شهادت حسین بن علی(ع) است، امروز سرهای بریده و بدنهای چاک چاک، از قربانگاه عشق به محضر خداوند فرستاده می‌شود.

و تو ای حسین(ع) چه کرده‌ای که عالم اینگونه شیدای توست؟ تو در زیر رگبار تیر و نیزه با خدای خود چه گفتی که امروز هزاران دلباخته در هوای تو می‌سوزند؟

کاش بودیم و در آن روز نجوای غریبانه تو را می‌شنیدیم، البته هنوز ندای «هل من ناصر ینصرنی» تو از نای تاریخ به گوش می‌رسد و هر روز شیفتگانی که تنها به خدا می‌اندیشند، با ان همراه می‌شوند اما چه خوب بود که دیگر نجواهای خداگونه تو را نیز می‌شنیدیم.

ای حسین(ع) اینجا سرزمین توست، هر جا که بویی از عطر یاد تو باشد، سرزمین توست؛ امروز نام و یاد تو تنها محدود به کربلا نیست، اگر چه یزیدیان کوشیدند تا ندای حق طلبانه تو را در همان نینوا دفن کنند اما نسیم سحری که از ازل تا نفخه صور در گوش فلک طنین انداز است، تمام سخن تو را و رسوایی آنان که دستشان به خون تو و همرزمان شهیدت آلوده شد را تا جهان باقی است، با خود می‌برد تا جهانیان بدانند هر با خدا پیمان مودت بست، عالم و آدم شیفته و مرید او می‌شوند.

امروز آستان مقدس امامزاده شاهرضا در شهرستان شهرضا، میزبان خیل عظیم عزادارانی بود که در قالب هیئات مختلف مذهبی برای عرض ادارت به آستان حسین(ع) و اهل بیت، عزاداری می‌کردند.

جمعیتی بالغ بر حدود یکصدهزار نفر از زن و مرد، کوچک و بزرگ و پیر و جوان، با عشق و علاقه‌ای وصف نا شدنی، چشمانی گریان و دستانی بر آسمان، سیاه پوشان بر سر و سینه می‌زدند تا در این مکان ارادت خالصانه خود را به آستان اهل بیت عرضه داشته و تسلیت و تعزیت ایام شهادت حسینی را اعلام کنند.

اینان مردم شهرضا هستند که خالصانه در غم از شهادت امام شهیدشان می‌گریند ، عاشورای سال ۹۶ هجری خورشیدی برگ زرین دیگری خواهد شد در کارنامه مردمان شهر سرداران شهید؛ شهرضا بار دیگر بر خود می‌بالد که مردمانی اینچنین با وفا و صادق دارد که در رثای ثارالله اینگونه عزاداری می‌کنند.

حجت الاسلام یعقوبی – امام جمعه شهرضا در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عنوان کرد: یکی از مهمترین مزیتهای فرهنگی مردم شهرضا آن است که عزاداری هیئات مذهبی به دور از خرافات و حواشی مختلف برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: از جمله دیگر مزیتهای فعالیت هیئات مذهبی آن است که این هیئات در همه مناطق شهر عزاداری می‌کنند، همچنین این هیئات در طول روز عزاداری می‌کنند و شبها در مجالس از سخنرانی علما و روحانیان استفاده می‌کنند.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: هیئات مذهبی زمینه مناسبی برای انتقال فرهنگ عاشورا و معارف اسلامی به نسل جوان فراهم کرده است.

حجت الاسلام محمدحسن رهایی - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا نیز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا اظهار کرد: در ایام محرم امسال تاکنون ۳۰ نفر از روحانیان تبلیغی از شهرهای قم و اصفهان برای تبلیغ به شهرستان شهرضا وارد شده‌اند.

وی اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شیوه‌های تبلیغ معارف دینی، اظهار کرد: روحانیان در ایام مذهبی باید تلاش کنند تا شخصیت امام حسین(ع) بیشتر و بهتر به مردم معرفی شود زیرا این اقدام باعث افزایش معرفت آنها و در نتیجه شناخت حق از باطل خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا ادامه داد: مبلغان دینی در ایام عزاداری محرم باید تلاش کنند تا جنبه‌های عاطفی مردم را نسبت به اهل بیت (ع) تقویت کنند و از فرصت برگزاری مجالس عزاداری برای نشر معارف الهی و اخلاق اسلامی نیز استفاده کنند.

حجت الاسلام رهایی گفت: متأسفانه دشمنان در شرایط فعلی همه تلاش خود را برای تخریب چهره اسلام به کار می‌برند اما اگر کسانی در این زمینه سؤالی داشتند می‌توانند به منابع اسلامی به ویژه کتاب «خدمات متقابل ایران و اسلام» اثر علامه مطهری مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: عزاداری هیئات مذهبی در شهرستان شهرضا دارای مزیتهای فراوانی است که نشان از تلاش علما در طول سالیان گذشته برای نهادینه کردن فرهنگ صحیح اهل بیت (ع) در آن و دیانت و اخلاص مردم این شهرستان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا اضافه کرد: هیئات مذهبی شهرضا در همه مناطق شهر عزاداری می‌کنند و به این وسیله امکان دسترسی همه مردم را به محافل روضه و سخنرانی و عزاداری فراهم می‌کنند و به این وسیله از تمرکز عزاداریها در یک نقطه جلوگیری شده است.

حجت الاسلام رهایی گفت: هیئات عزاداری شهرضا روزها حرکت می‌کنند و شبها در محافل مختلف مجالس روضه خوانی برگزار می‌کنند و از این جهت مزاحمتی هم برای افراد ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: در شهرستان شهرضا ۱۱۰ هیئت مذهبی ثبت شده وجود دارد که از این تعداد ۲۵ هیئت سیار، ۳۵ هیئت دعایی و محفلی و سایرین در حومه شهرستان هستند؛ هیئات عزاداری سیار در شهرستان از ۷ تا ۱۳ محرم عزاداری می‌کنند و هیئات محفلی و دعایی نیز از روز نخست محرم مجالس روضه خوانی برگزار می‌کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرضا همچنین برگزاری مجالس روضه خانگی و محفلی را از جمله دیگر مزیتهای مذهبی این شهرستان برشمرد و افزود: بر اساس آخرین آمارگیری در ایام عادی سال، در هر شبانه روز ۱۰ مجلس در شهرضا برگزار می‌شود و مجموعاً تعداد آنها به ۱۰۰ مجلس روضه می‌رسد که برخی از آنها قدمتی در حدود ۱۰۰ سال دارند.

کد خبر 321599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.