شهید حججی ثمره تربیت حسینی است

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: حقیقت این است که شهید بزرگوار محسن حججی ثمره تربیت حسینی با عیار درست است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه شهر دامنه ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم،  با ارائه توضیحاتی درباره مظاهر جمال و جلال عزاداری ابا عبداالله اظهار داشت: گریه و تحریک عواطف و احساسات و ایجاد شوق و محبت نسبت به امام حسین (ع) و اصحاب ایشان از جلوه های جمال و تامل در چرایی این واقعه و ایجاد تبری و نفرت از عاملان و مسببان آن به همراه عبرت آموزی از جلوه های جلال عزاداری امام حسین (ع) است.

وی با بیان این که نهضت امام حسین(ع) یک مبنا و الگو برای تمام آزادیخواهان و عدالتخواهان جهان به یادگار گذاشت، به تبیین عوامل اعراض از این مبنا پرداخت.

امام جمعه دامنه رفاه طلبی و عافیت طلبی را نخستین دلیل این اعراض دانست و افزود: جنگ های متعدد با امپراطوری های مختلف و نیز جنگ های سه گانه امیرالمومنین نوعی خستگی را بر امویان مستولی ساخت تا جایی که شجاعت  جای خود را به سستی و عافیت طلبی داده بود و لذا در جواب پشنهاد امام علی (ع) برای جنگ با معاویه که دو گزینه صلح با ذلت یا جنگ با عزت رو به روی آن ها قرار داده بود؛ همه فریاد زدند: " البقیه..یعنی می خواهیم زنده بمانیم".

وی دنیا طلبی را از دلایل دیگر اعراض از نهضت عاشورا دانست و گفت : از دوره خلفا ارزش های معنوی به تدریج رو به فراموشی رفت  تا جایی که امام علی (ع) درباره آن فرمود: " مردم بندگان دنیا هستند و دین تنها بر زبان آن ها جاریست تا زمانی که معشیت آن ها برقرار باشد دیندارند اما هرگاه در امتحان قرار گیرند دینداران واقعی اندک هستند."

امام جمعه دامنه در ادامه با بیان این که باید از عمرسعد ها، شمرها و حرمله های درونمان بترسیم، افزود: باید طمع، هوا و هوس، قساوت قلبی و کوفی صفتی و بی بصیرتی، نفاق و دو رویی و بی رحمی را در خود از بین ببریم تا بتوانیم در محرم دشمنان امام حسین را لعن و کوفیان را مذمت کنیم.

حجت الاسلام صابری  با تاکید بر جایگاه نماز در دین افزود: اگر به راستی مدعی عشق حسینیم باید به نماز جماعت اول وقت عشق بورزیم و متوجه فریضه امر به معروف و نهای از منکر باشیم.

امام جمعه دامنه با اشاره به تنها ماندن مسلم بن عقیل در هنگام ایستادن به نماز و خوشحالی عبیدالله بین زیاد از این صحنه، تصریح کرد: این طور نباشد که برخی دسته های عزاداری ما ترس و دلهره به جان دشمن بیندازد ولی صفوف نماز های جماعت خالی بماند و دشمن را خوشحال کند.

صابری با تاکید بر اهمیت نماز ظهر عاشورا  به مهلت خواستن امام حسین(ع) برای خواندن نماز بیشتر در حین جهاد با دشمن اشاره کرد.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم مراقبت در نحوه عزاداری ها گفت: نباید برای لذت خودمان مجالس عزای حسین (ع) را طراحی کنیم بلکه باید آداب عزاداری حفظ و از ورود  بدعت ها و انحرافات  به آن جلوگیری کرد.

صابری به ارزش نذورات، موقافات و انفاق ها برای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: عشق و ارادت خودمان را به پای هیئت و محفلی بریزیم که روح ، شعور؛ معرفت و بصیرت حسینی را بهتر از هر جای دیگر در جان جوانان و نسل جدید می کارد.

امام جمعه دامنه با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهید حججی گفت: از چنین مجالسی که شعور حسینی را با شور حسینی به جوان ها انتقال می دهد امثال شهید حججی ها تربیت می شوند.

وی تصریح کرد:  حقیقت این است که این شهید بزرگوار ثمره تربیت حسینی با عیار درست است؛ شبه علی اکبری که سر ندارد، دست ندارد، بدن مثله شده دارد ولی چنان عزت و آبرویی به کشور می دهد که تا ابد الگوی جوانان دهه هفتاد و هشتاد شد.

امام جمعه دامنه  در ادامه با اشاره به توطئه همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: این اقدام توطئه ای صهیونیستی است که بعد از جمع شدن بساط داعش و محو خباثت آن در راستای قطع کانال و محور جبهه مقاومت با سرزمین های اشغالی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: اسرائیل با احساس خطر به دنبال تجزیه عراق و ایجاد پایگاه اسرائیلی در مرز ایران است.

کد خبر 321484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.