شورای معاونین و مدیران صداوسیمای مرکز اصفهان از دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند

مدیرکل، شورای معاونین و مدیران صداوسیمای مرکز اصفهان از دستاوردها وتوانمندی های دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز اصفهان در این دیدار،  مدیرکل این مرکز با ابراز خرسندی از حضور در مجموعه بزرگ دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: این دانشگاه به عنوان مولود انقلاب ، فرزند علمی و فناوری و فرزند دانش محور و دانش بنیان انقلاب اسلامی به شمار می رود و شبکه استانی صداوسیمای اصفهان با تمام توان به معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان خواهد پرداخت.
دکتر مسعود احمدی با اشاره به همزمانی چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور با چهل سالگی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با ایجاد تمهیدات مناسب به منظور تولید محتواهای گوناگون رسانه ای در دانشگاه صنعتی اصفهان ، صدا و سیمای مرکز اصفهان قطعاً برنامه‌های محوری در این زمینه خواهد داشت.
مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان با تأکید بر ارائه تولیدات در صداوسیمای مرکز اصفهان با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان محصول چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، از نقش ویژه این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه‌های برتر آسیا و در زمره دانشگاه های برتر جوان دنیا تجلیل کرد.
وی در ادامه تصریح کرد : اگرچه قدمت، سابقه و پیشینه شرط لازم برای رشد محسوب می‌شود اما شرط کافی نیست و دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن برخورداری از این شرط، با بهره گیری از توان، اراده و پشتوانه فکری، فرهنگی و علمی صاحبان علم، اینک بعنوان برترین دانشگاه کشور در حوزه تولید علم و دیپلماسی‌ علمی به شمار می‌آید.
احمدی افزادی با ابراز خرسندی از جهش های بزرگ علمی دانشگاه صنعتی اصفهان طی سه دهه گذشته، اظهار داشت: این دانشگاه با تمام توان خود محصول فرهنگ، تمدن و بضاعت علمی و فرهنگی اصفهان است و ما در رسانه ملی آمادگی داریم که با این سرمایه بزرگ علمی و فناورانه کشور همکاری نزدیک داشته باشیم.
وی عدم توجه به پیوست رسانه ای در تولیدات علمی را از جمله نقص ها در بخش های مختلف علمی دانست و افزود: لازم است تا با تدوین پیوست رسانه‌ای و تعریف جایگاه آن در توضیح و تبیین برنامه‌ها، روابط عمومی دانشگاه بتواند در این عرصه بیش از پیش فعالیت نماید.
مدیرکل مرکز اصفهان ، از جمله دلایل موفقیت دانشگاه صنعتی اصفهان را وجود شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان عنوان کرد و گفت: کوتاهی همه ما اعم از برنامه ریزان علمی و نیز اهالی رسانه سبب شده است تا این موفقیت های بزرگ به نحو شایسته به جامعه منتقل نگردد.
وی ادامه داد: بزرگترین دستاورد علمی، پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی اصفهان در این دانشگاه است و ما با تمام توان وارد می‌شویم و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را همزمان با چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، همراه خواهیم نمود.

۵۰ هزار دانش آموخته توانمند، از جمله بزرگترین افتخارات دانشگاه صنعتی اصفهان
مدیر کل صداوسیمای مرکز اصفهان بخش های دانشجویی، حوزه اقتصاد مقاومتی و بحران‌های گوناگونی که اصفهان با آن ها مواجه است را از جمله موضوعات قابل همکاری در دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد و گفت: حوزه سبک زندگی، بخش کشاورزی و حوزه فضای مجازی، از دیگر زمینه های همکاری به منظور تولید محتواهای رسانه ای در این دانشگاه است.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد پیوست رسانه ای در دانشگاه صنعتی اصفهان به ویژه در تصمیمات راهبردی این دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که صداوسیمای مرکز اصفهان بتواند این مجموعه پرافتخار کشور را به نحو شایسته به استان، کشور و حتی سطوح بین المللی معرفی نماید.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به ویژگی ها، دستاوردها و توانمدی های این دانشگاه گفت: تقدیم ۱۴۴ شهید والامقام در طول هشت سال دفاع مقدس و قریب به ۵۰ هزار دانش آموخته توانمند، از جمله بزرگترین افتخارات و دستاوردهای این دانشگاه است.
دکتر سید محمود مدرس هاشمی بابیان بخشی از افتخارات علمی و پژوهشی و دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه فناوری، تصریح کرد: ارائه ایده راه اندازی پارک های علم و فناوری درکشور برای اولین بار در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه، استقرار مرکز رشد دانشگاه، توافق و همکاری نزدیک با این شهرک و پیگیری موضوع راه اندازی کریدور علم و فناوری اصفهان با محوریت شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از جمله دستاورد های دانشگاه در حوزه نوآوری و فناوری است.
وی حضور در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا از سال ۲۰۱۴ تاکنون، حضور در بین یکصد دانشگاه برترآسیا از سال ۲۰۱۴ تاکنون و حضور در میان یکصد دانشگاه برتر جوان (با عمر کمتر از ۵۰ سال) دنیا را از جمله افتخارات بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.

دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یک سرمایه ملی شناسانده شود

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به طرح تحول راهبردی و چشم انداز این دانشگاه در افق ۱۴۰۴ افزود: براساس چشم انداز این طرح، دانشگاه صنعتی اصفهان برخوردار از فضای علمی و فرهنگی پویا و کیفیت گرا، دانشگاهی است دارای مرجعیت علمی و فناوری درآسیا، سرآمد در تربیت دانش آموختگانی توانمند در تراز جهانی، اخلاق مدار و نقش آفرین در توسعه کشور، تأثیرگذارترین دانشگاه کشور در منطقه پیرامونی خود و یکی از سه دانشگاه برتر کشور برای تحقق جامعه دانایی محور خواهد بود.
مدرس هاشمی با بیان این که امسال مصادف با چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان است، اظهار داشت: معرفی دستاوردها و توانمندی های دانشگاه به جامعه، تقویت برند دانشگاه در کشور و به ویژه در منطقه پیرامونی، ایجاد نشاط و امید در دانشگاهیان، افزایش حس تعلق دانشگاهیان و دانش آموختگان به دانشگاه، قدرشناسی از خادمان دانشگاه، بررسی تحولات گذشته، ترسیم چشم انداز آینده و زمینه سازی اجرا و تحقق طرح تحول راهبردی از اهداف برگزاری گرامیداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان است.
وی با اعلام آمادگی برای مشارکت در تهیه برنامه های علمی و همکاری در زمینه های فنی مربوط به صدا و سیما، پوشش خبری مناسب برنامه های مختلف دانشگاه به ویژه برنامه های چهلمین سال و همکاری در خصوص ارتقای برند دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یک سرمایه ملی را، از جمله زمینه های همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان با رسانه ملی عنوان کرد.
مدرس هاشمی، ابراز امیدواری کرد تا با همکاری نزدیک صداوسیمای مرکز اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان یک سرمایه ملی بیش از پیش به کشور و آن سوی مرزها شناسانده شود.
در بخش های دیگری از این دیدار، معاونین و مدیران بخش های مختلف صداوسیمای مرکز اصفهان به ارائه نقطه نظرات خود به منظور کمک به ارتقاءهمکاری های رسانه ملی با دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های مربوطه پرداختند.
مدیرکل، شورای معاونین و مدیران صداوسیمای مرکز اصفهان در این بازدید، از پژوهشکده های علوم و فناوری زیردریا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکز تخصصی آپا و مرکز ملی ابررایانش شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان دیدن کردند.

کد خبر 321055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.