نبود هماهنگی کتب درسی با موضوعات روز جامعه/کتب درسی دائم باید بروز رسانی شوند

کاشان – عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از نبود هماهنگی میان مطالب کتب درسی با موضوعات مطرح شده در رسانه و جامعه، تصریح کرد: محتوای کتب درسی باید به طور دائم بروز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سید جواد ساداتی‌نژاد، با اشاره به سخنان رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی در رابطه با محتوای قدیمی و به روز نشده کتب درسی، گفت: کتب درسی باید با توجه به دانش سیال امروز و توسعه فراگیر تکنولوژی و تغییرات سریع در عرصه علم و فناوری در جهان تغییر کنند چراکه آموزش یک سری مطالب ثابت طی سالیان متولی به دانش‌آموزان ضررهای بسیاری به دنبال خواهد شد به همین دلیل مطالب درسی و تربیتی در مدارس باید دائما به روز شوند.
نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان نظارت و تغییر بر محتوای کتب درسی باید به طور دائم با توجه به تغییرات روز و اطلاعاتی که کودکان و نوجوانان با آن‌ها مواجهه می‌شوند، به فکر کیفی‌سازی مطالب باشند.
وی با بیان اینکه گاهی ممکن است کتاب امسال دیگر به کار دانش‌آموزان سال بعد نیاید، افزود: گاهی روش‌های بالفعل کردن خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان باید هر سال تغییر کنند چراکه دانش‌آموزان با انبوهی از اطلاعات رو به رو هستند لذا آموزش و پرورش باید براساس سند تحول بنیادین و تاکیدات رئیس جمهور در آغاز سال تحصیلی، با در نظر گرفتن گروهی قوی در طول سال اعم از کارشناسان آموزش و پرورش و دیگر کارشناسان حوزه کودک و نوجوان، به کیفی‌سازی کتب درسی بپردازند.  
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دروس عمومی در دانشگاه‌ها نیز نیاز به تغییر و خارج شدن از یکنواختی دارند، چراکه بیشتر آن‌ها صرفا حفظیات هستند، افزود: یکی از مشکلات اساسی امروز عدم هماهنگی مطالب ارائه شده در کتب درسی با آن چیزی است که رسانه و جامعه منعکس می‌شود. /

کد خبر 321026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.