ستارگانی که در هفت روز نخست درخشیدند

در جنگ تحمیلی ایران و عراق جوانان بسیاری برای دفاع از میهنشان به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند؛ در این میان نخستین هفته از شروع جنگ که به نام هفته دفاع مقدس نیز شناخته می‌شود شهدای بسیاری دارد که برخی از آنها از شهر اصفهان اعزام شدند و اکنون در گلستان شهدای شهر اصفهان آرمیده‌اند.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا؛ در آسمان هفته دفاع مقدس ستارگان بسیاری درخشیدند؛ دفاع از دین اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل؛ دفاع ستارگان از ماه اسلام؛ ستارگانی که با آنها راه را می‌توان پیدا کرد؛ به همین بهانه معرفی ستارگان برای شناسایی راه لازم است.

شهدای هفته دفاع مقدس که در گلزار شهدای اصفهان آرمیده‌اند:

  1. شهید فتح الله آراسته؛ عبدالرسول پدرش بود و سرباز نیروی زمینی ارتش در عملیات والفجر ۸ بود که در همان عملیات هم به شهادت رسید؛ از محل تولد و تاریخ تولدش اطلاعاتی در دست نیست اما در پنجم مهرماه سال
  2. بیست و دوم خرداد ۱۳۳۹ بود که به دنیا آمد؛ پدرش منصور خواجه نامش را علی نهاد؛ بیست سال بیشتر نداشت که در روز سوم مهرماه ۱۳۵۹ در عملیات بیت المقدس از نیروهای زمینی ارتش به شهادت رسید.
  3. نوزدهمین روز از خردادماه ۱۳۴۲ بود که به دنیا آمد؛ کامبیز دبستانی که اسماعیل نام پدرش بود در چهارمین روز از مهرماه ۱۳۵۹ در عملیات والفجر ۸ از نیروی زمینی سپاه همنشین اولیاء خدا شد.
  4. حسن رحیمی که پدرش یدالله بود در نیروی زمینی ارتش در عملیات والفجر ۸ و در روز اول مهر ۱۳۵۹ به آرزویش که شهادت بود رسید.
  5. در عملیات والفجر ۸ سرباز نیروی زمینی ارتش بود که در اولین روز مهر ۱۳۵۹ به شهادت رسید؛ نامش مرتضی و پدرش حسینعلی رفیعی دستجردی بود.
  6. سرباز نیروی زمینی در عملیات والفجر ۸ بود که در اولین روز از مهرماه سال۱۳۵۹ به شهادت رسید؛ محمدتقی بود و پدرش خدابخش رمضانی.
  7. یازدهمین روز از یازدهمین ماه ۱۳۳۱ بود که متولد شد؛ غلامعباس عوض زاده و محمد پدرش بود؛ در عملیات والفجر ۸ سرباز نیروی زمینی ارتش بود که روز دوم مهرماه ۱۳۵۹ به شهادت رسید.
  8. ۱۳۵۹ همنشین اولیاء خدا شد.
  9. شهید مرتضی اره‌کش؛ پدرش نعمت الله؛ سرباز نیروی بسیج زمینی در عملیات والفجر ۸ و در اولین روز مهرماه سال ۱۳۵۹ به شهدت رسید که از تاریخ و محل ولادتش هم اطلاعاتی در دست نیست.
  10. شهید حسین اکبری چرمینی که نام پدرش محمدعلی است؛ اوهم در عملیات والفجر ۸ در نیروی زمینی ارتش به شهدت رسید که اطلاعاتی از محل و تاریخ تولدش اطلاعاتی در دست نیست.
  11. نام پدرش رسول بود؛ شهید رضا بارگیسو؛ در اولین روز ازمهرماه ۱۳۵۹ در عملیات والفجر ۸ که از نیروی زمینی سپاه بود به شهادت رسید.
  12. شهید گشتاسب جلالی؛ نصر نام پدرش و سربازز نیروی زمینی ارتش بود که در اولین روز از مهرماه ۱۳۵۹ به شهادت رسید.
  13. در چهاردهمین روز از مهرماه سال ۱۳۲۴ به دنیا آمد؛ پدرش قربانعلی رشید اصفهانی نامش را شیرعلی حسین گذاشت؛ بعدها سرباز نیروی زمینی ارتش شد که در روز ششم مهرماه ۱۳۵۹ در عملیات والفجر۸ به شهات رسید.
  14. شهید منصور ناظریان؛ پدرش مصطفی و متولد دهمین روز از خرداد ۱۳۳۳؛ والفجر ۸ نام عملیاتی بود که در آن به شهادت رسید؛ اولین روز از مهرماه ۱۳۵۹ بود که همنشین اولیاء خدا شد.
  15. شهید احمد نوروزی(عجمی زاده) فرزندجواد که در روز اول فروردین ۱۳۳۸ به دنیا آمده بود سرباز نیروی زمینی ارتش در عملیات والفجر ۸ بود و در چهارمین روز از مهرماه ۱۳۵۹ به شهادت رسید.
  16. شهی علی نوروزی (عجمی زاده) در اول فروردین ۱۳۳۳ به دنیا آمد که سرباز نیروی زمین ارتش در عملیات والفجر ۸ بود و در چهارمین روز از مهرماه ۱۳۵۹ به شهادت رسید.
  17. شهید حسین نکویی قهفرخی فرزند رجبعلی بود که سرباز نیروی زمین ارتش در عملیات والفجر ۸ بود و در اولین روز از مهرماه ۱۳۵۹ به شهادت رسید.
کد خبر 320890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.