نقش آموزش و پرورش در تعالی سرمایه‌های انسانی بی‌بدیل است

لنجان_معاون فرماندار شهرستان لنجان گفت: در عصر کنونی کشوری قدرتمند است که در تولید علم و علم آموزی دست بالا را داشته باشد لذا باید توجه داشت علم آموزی و تولید علم باید با فرهنگ کارآفرینی عجین شود و در این صورت است که قله های توسعه و پیشرفت یکی پس از دیگری در نوردیده می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خدامراد صالحی در آئین نواختن زنگ بازگشایی مدارس شهرستان لنجان در دبیرستان پسرانه شاهد هدایت زرین شهر با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی رشد وتوسعه اقتصادی، آموزش وپرورش است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش، تربیت آینده‌سازان متخصص و توانمند برای پیشرفت و آبادانی کشور است، که مدیران و معلمان مدارس در رسیدن به هدف نقش به‌سزایی دارند.
وی افزود: از طرفی باید گفت دانش آموزان در صف اول، آینده سازان ایران اسلامی قرار دارند و باید با بهره گیری از آموزه های دینی و اعتقادی و الگو گرفتن از شهیدان گرانقدر، با خلوص نیت، علم خود را به مرحله عمل برسانند.

معاون فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به اینکه معلمان، دانش اموزان را برای نیاز آینده کشور تربیت کنند، تصریح کرد: در عصر کنونی کشوری قدرتمند است که در تولید علم و علم آموزی دست بالا را داشته باشد لذا باید توجه داشت علم آموزی و تولید علم باید با فرهنگ کارآفرینی عجین شود و در این صورت قله های توسعه و پیشرفت یکی پس از دیگری در نوردیده می شود.

وی ادامه داد: سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در حالی امسال رقم خورد که که با ایامی همچون ماه محرم و هفته دفاع مقدس تقارن یافت لذا معلمان و فرهنگیان باید سعی کنند فرهنگ عاشورایی، درس ایستادگی، شجاعت، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلوم را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

صالحی اضافه کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با الهام و الگو از شهدای کربلا با دلاوری و پای‌مردی صحنه‌های بی‌نظیری را در دفاع از این کشور رقم زدند و اگر امروز آرامش و امنیتی در این کشور برقرار است در سایه رشادت های شهدا و ایثارگران است از این رو ما باید برای نسل آینده این تاریخ باعظمت را بیان و زوایای هشت سال دفاع مقدس را تبیین کنیم

وی عنوان کرد:همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند مدرسه را باید کانون خلق دنیای آینده به شمار آوریم و این مسئله نشان از نقش آموزش و پرورش در تعالی و تربیت این سرمایه‌های عظیم دارد.

معاون فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: آینده انقلاب اسلامی و کشور و در واقع سرنوشت اسلام وابسته به تلاش ها و مجاهدت های شما معلمان و فرهنگیان است و مهم ترین رسالت معلم را تربیت صحیح نسل آینده انقلاب است و آنچه پایه و اساس انسان سازی در تربیت اسلامی قرار گرفته، قیام خونین حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تحول در زندگی بشر با خلاقیت و علم و دانش میسر می‌شود و تنها راه سعادت و خوش‌فهمی انسان در فهم و درک درست است که اندیشه‌ ورزی، ذهن خلاق و روح برتر می‌تواند انسان را در مسیر الهی سوق دهد و آموزش و پرورش یکی از نهادهای موثر و مهم در جامعه بوده که وظیفه خطیر و حساس تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز را بر عهده دارد.

صالحی اذعان کرد: باید تلاش شود تا در راستای افزایش سطح علمیو تعلیم و تربیت دانش‌آموزان از آموزش‌های نوین بهره برده شود تا بتوانیم دانش‌آموزانی را تحویل جامعه دهیم که بتوانند در مسیر برطرف کردن مشکلات موجود گام‌های اساسی بردارند.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر علم‌آموزی یاداور شد: توسعه و تعالی واقعی جامعه در تمامی جنبه‌های در سایه علم‌آموزی و گسترش دانش میسر می‌شود و در صورت ارائه آموزش‌های موثر در آموزش و پرورش می‌توانیم شاهد پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر در کشور باشیم که انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان و متولیان امر توجه جدی داشته باشند.

معاون فرماندار شهرستان لنجان در پایان تعالی واقعی جامعه را در گرو علم‌آموزی صحیح و مطلوب جوانان دانست و گفت:‌ در سایه توسعه علمی در جامعه می‌توان به پیشرفت‌های همه‌جانبه‌ای اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره دست یافت که در این راستا باید پشتوانه علمی دانش‌آموزان را که آینده کشور به دست آنها رقم می‌خورد هر چه بیشتر غنی‌سازی کنیم.

کد خبر 320522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.