خواستار ورود تکنولوژی‌های جدید ساخت ماشین‌آلات برای معادن هستیم

دبیرکمیسیون معادن وصنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به تیم اعزامی به نمایشگاه ورونا متشکل از ماشین ساز، معدن دار و تولیدکننده سنگ ساختمانی است، گفت: ما خواستار ورود تکنولوژی های جدید به ایران برای ساخت ماشین آلات جدید برای معادن و صنایع معدنی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا شهریار شعبانی در ششمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان محوریت پاویون نمایشگاه ورونا، با بیان اینکه تلاش این کمیسیون کمک در تسهیل امور معدنی استان اصفهان است، اظهار داشت: در صورت آغاز به کار شورای معادن استان به دلیل اینکه یکی از اختیارات این شورا بحث حقوق دولتی و استخراج واقعی است، بسیاری از مشکلات معدن داران استان رفع خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه عدم آشنایی با قوانین در بعضی موارد مشکلاتی را برای فعالان این صنف به وجود آورده است.

دبیرکمیسیون معادن وصنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه به زودی معدن داران با سازمان های منابع طبیعی، محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت به دلیل تخلفاتی نظیرتخریب اراضی و تجاوز به مناطق غیرمجاز دچار تنش خواهند شد، تصریح کرد: امروز با بهره گیری از فناوری های جدید امکان پیگیری فعالیت های معدن داران و تعقیب قانون به راحتی امکان پذیر شده و لازم است فعالان معدن در رعایت قوانین نهایت دقت را داشته باشند.

وی همچنین اعضاء را پشتوانه اصلی این کمیسیون خواند و افزود: با اتحاد فعالان معدن استان در قالب تشکیل یک کلنی قوی می توان بسیاری از مشکلات را به گوش مسوولان رده بالا رساند و برای حل آنها نیز چاره اندیشی کرد.

شعبانی در ادامه به ارایه گزارشی از فعالیت های اخیر کمیته صنایع معدنی پرداخت و گفت: این کمیته به صورت پاویونی در نمایشگاه سنگ ورونا حضور خواهد یافت.

وی افزود: در این نمایشگاه با مشارکت پنج شرکت موفق به دریافت فضایی ۸۰ متری شده ایم و در این فضا ۲۵ نمونه سنگ در ابعاد ۱۸۰ در ۹۰ سانتی متر در فضایی لوکس به نمایش گذاشته خواهد شد.

دبیر این کمیسیون با بیان اینکه تیم اعزامی متشکل از ماشین ساز، معدن دار و تولیدکننده سنگ ساختمانی است، گفت: ما خواستار ورود تکنولوژی های جدید به ایران برای ساخت ماشین آلات جدید برای معادن و صنایع معدنی هستیم.

وی با اشاره به اینکه این پاویون به شکلی متفاوت با عنوان پاویون اتاق بازرگانی اصفهان معرف برند سنگ اصفهان خواهد بود، تاکید کرد: محوریت این پاویون معرفی سنگ اصفهان به عنوان نگین سنگ ایران است.

مدیر اجرایی پاویون غرفه اتاق بازرگانی را متولی سنگ اصفهان معرفی کرد و از برگزاری این نمایشگاه از ۵ تا ۸ مهر خبر داد.

احمد دادوند، از اعضای این کمیسیون با ابراز خرسندی از توجه ویژه وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت به حل مشکلات معادن کشور، خواستار برگزاری جلساتی بین کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با کمیته معادن مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری مشکلات معادن استان اصفهان شد.

وی گفت: لازم است نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور بیشتر شود که این مهم از طریق برگزاری جلساتی با کمیته معادن مجلس وحتی شخص وزیر امکان پذیر خواهد شد.

حسام الدین فرهادی دیگر عضو این کمیسیون نیز از برگزاری جلسه ای میان رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت معدنی و معدن داران در آبان ماه  خبر داد و گفت: می توانیم از طریق این جلسه بسیاری از مشکلات خود را به گوش مسوولان رسانده و خواستار رفع آنها شویم.

وی مطالبه خواسته ها از مسئولین را نیز در پیگیری مشکلات و حل آنها موثر خواند و خواستار تعامل بیشتر اعضاء و معدن داران استان با این کمیسیون شد.

وی خاطر نشان کرد: این کمیسیون بعضی از فعالیت های خود را در جهت بهبود فضای کسب و کار کل جامعه معدنی عنوان کرد و گفت: معمولاً تشکل ها خدمات خود را فقط به اعضای خود ارایه می دهند.

همچنین عضو کمیسیون معدن اتاق ایران و دبیر اجرایی انجمن سنگ ایران نیز با تقدیر از عملکرد مطلوب کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: در یکسال آینده بحث ارزش افزوده زلزله ای در معادن ایران ایجاد خواهد کرد.

محمد حسن رجبعلیان، ورود کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان را در کارگروه انجمن سنگ ایران و کمیسیون معادن اتاق ایران با سازمان مالیاتی کشور ضروری دانسته و این امر را در تحقق پیشنهاد اخذ ارزش افزوده بر اساس حقوق دولتی لحاظ شده برای معادن و بروز اتفاقات مطلوب برای فعالان معدن  موثر دانست.

کد خبر 320418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.