بیماری های قلبی عروقی در انتظار مبتلایان به "پیش دیابت"

دیابت بسیار به تدریج رشد می کند، به طوری که ممکن است زمانی که فردی در مرحله پیش دیابت قرار دارد، با وجود بالا بودن سطح قند خون هیچ نشانه و علامتی نداشته باشد.

فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: پیش دیابت، شرایطی است که قند خون در سطحی بالاتر از حالت نرمال قرار دارد، اما هنوز در حدی نیست که به عنوان دیابت نوع دو شناخته شود یعنی بالاتر از ۱۱۱ و کمتر از ۱۲۱.

دکتر محمود هادی زاده افزود: پیش دیابت، هیچ علامت و نشانه خاصی ندارد. افرادی که در وضعیت پیش دیابت قرار دارند، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری های قلبی عروقی در آن ها بیشتر است.

فوق تخصص بالون آنژیوپلاستی  تصریح کرد: افرادی که در حالت پیش دیابت قرار دارند، لازم است اقداماتی در جهت تغییر در عادت های غذایی، فعالیت های فیزیکی و کاهش وزن انجام دهند. در غیر این صورت از هر سه نفر در شرایط پیش دیابت، یک نفر به دیابت نوع دو مبتلا خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می توان مشکلات قلبی عروقی را در شرایط پیش دیابت، کنترل کرد بیان داشت: بیماران مبتلا به اختلالات قند خون برای حفظ سلامتی خود باید عواملی که خطر مشکلات قلبی را در آنان افزایش می دهد، در کوتاه ترین زمان شناسایی کنند.

وی افزود: برای این منظور توجه داشتن و ارزیابی مواردی الزامی است که شامل شناسایی و کنترل فاکتورهای خطریکی از این موارد است؛ برای مثال عادت هایی از جمله سیگار کشیدن، فشار خون بالا و دیس لیپیدمی( اختلال در سوخت و ساز چربی ها و بالا رفتن سطح چربی خون)

هادی زاده بررسی بیماری های عروقی ماکرو واسکولار و میکرو واسکولار و اختلالات آناتومی بدن و بررسی وقوع اختلالات همزمان مانند نارسایی قلبی و آریتمی قلب را مورد ضروری دیگر عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

این فوق تخصص قلب و عروق در مورد  ارزیابی ایسکمی القایی با روش اکو استرس تاکید کرد:ایسکمی به معنای کم رسیدن خون به بخشی از بدن است .

وی همچنین  بیان داشت: ایسکمی باعث کمبود اکسیژن و مواد غذایی در بخش هایی از بدن و آسیب دیدگی بافت های بدن می شود . این در حالی است که اکو استرس به صورت بسیار دقیق، آسیب های وارد شده به عضله قلب را ارزیابی می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا، پیش دیابت یا همان پیش تشخیص دیابت، یک علامت هشدار دهنده در بدن است. این شرایط زمانی پیش می آید که در آزمایش ها، فرد دچار قند خون بالایی است، اما سطح این اختلال به قدری نیست که بتوان آن را دیابت در نظر گرفت.

پیش دیابت نشان می دهد در صورتی که فرد در شیوه زندگی خود تغییر ایجاد نکند، مستعد ابتلا به دیابت نوع ۲ است. اما خبر خوب این است که فردی که دچار پیش دیابت شده است می تواند با خوردن مواد غذایی سالم، کاهش وزن و انجام فعالیت روازنه از تبدیل شدن آن به دیابت نوع ۲ جلوگیری کند.

کد خبر 320241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.