رواق امام خامنه‌ای آستان امامزاده شاهرضا افتتاح شد

شهرضا – رواق امام خامنه‌ای در آستان امامزاده شاهرضا با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام رضا صادقی – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در آیین افتتاح رواق امام خامنه‌ای آستان امامزاده شاهرضا در شهرضا، با اشاره به وجود جمعیتی در حدود ۱۷۰ هزار نفر در این شهرستان، اظهار کرد: در این شهرستان ۷۳۸ شهید وجود دارد که برخی از آنها از جمله شهید همت، شهید صفوی و شهید حیدرپور در شمار سرداران بزرگ دوران دفاع مقدس هستند.

وی همچنین وجود علمای بزرگ را از جمله دیگر ویژگی‌های فرهنگی شهرستان شهرضا برشمرد و افزود: دانشمندان بزرگی همچون حکیمان فرزانه، زاهد، الهی قمشه‌ای و صهبا در زمره بزرگترین علمای جهان اسلام هستند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وجود ۷۲۳ موقوفه، در شهرستان شهرضا اظهار کرد: مساحت موقوفات این شهرستان ۲۷۰۰ متر مربع است.

حجت الاسلام صادقی همچنین از وجود ۲۵۱۱ رقبه و ۱۷ بقعه متبرکه در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال گذشته موقوفات شهرستان درامدی بالغ بر ۴۷۰ میلیون تومان و رقبات آن درآمدی بالغ بر یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان داشته‌اند.

وی در خصوص درآمد موقوفات و رقبات شهرستان شهرضا در ۶ ماه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت موقوفات این شهرستان ۳۰۰ میلیون تومان و رقبات آن ۸۳۰ میلیون تومان درآمد داشته است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت ۳ موقوفه جدید در شهرستان شهرضا در مدت یک سال گذشته، عنوان کرد: این موقوفات شامل مدرسه امین زیر نظر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، موقوفه مجتمع مسکونی سید الشهدا شامل ۷ واحد مسکونی به ارزش ۸ میلیارد ریال و حسینیه سید الشهدا به مساحت ۷۰۰ مترمربع و ارزش ۷ میلیارد ریال است.

حجت الاسلام صادقی همچنین با اشاره به پایان عملیات اجرایی پروژه ساخت رواق امام خامنه‌ای آستان امامزاده شاهرضا، اظهار کرد: این پروژه شامل آیینه کاری، نقاشی ایرانی و گچ‌بری است که از ۱۵ شهریورماه سال گذشته آغاز و تا اول خردادماه امسال در دو مرحله به اتمام رسیده است.

وی در ادامه این مطلب افزود: برای ساخت این پروژه ۲۹۵ متر گچ‌ بری و ۱۲۹ متر نقاشی ایرانی و ۲۰۱ متر آیینه کاری با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳۳۷ میلیون و ۸۰۰هزار تومان به کار رفته است.

کد خبر 320046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.