کشورهای اسلامی در روابط خود با دولت میانمار تجدید نظر کنند

ورزنه - امام جمعه ورزنه گفت: با نسل کشی و ستم هایی که در حق مسلمانان میانمار صورت می گیرد کشورهای اسلامی باید در روابط خود با دولت این کشور تجدید نظر کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان ورزنه،  به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مسلمانان میانمار اشاره  کرد و گفت: در مقابل چشم  یک ونیم میلیارد مسلمان جهان  یک ملتی را مظلومانه می کشند؛ حال  روشن است که کشورهای اسلامی باید  فشارهای سیاسی خود را نسبت به دولت میانمار به خاطر نسل کشی که صورت می گیرد بیشتر کنند.

امام جمعه ورزنه با بیان این که کشورها باید در روابط اقتصادی وسیاسی خود با دولت میانمار تجدید نظر کنند، عنوان داشت: دنیای اسلام باید غیرت اسلامی خود را بروز دهد، بیدار شود واز مظلوم حمایت کند.

وی تصریح کرد: تمام مسئولان از نماینده مجلس گرفته تا دولت، همه باید از مسلمانان مظلوم میانمارحمایت کنند.

شامحمدی با بیان این که سکوت در برابر جنایات علیه مسلمانان میانمار خیانت به اسلام است، افزود: دنیای اسلام باید در برابر جنایت‌هایی که علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع و مسلمان میانمار در حال اتفاق است واکنش قاطع نشان دهند .

حجت الاسلام شامحمدی گفت: سازمان حقوق بشر و سازمان ملل نیز در این وضعیت ناجوانمردانه و ضد بشری سکوت کرده و هیچ دفاعی در برابر این مردم مظلوم ندارد.

وی هشدار داد: فاجعه‌ای که این روزها در میانمار، آن هم در یکی از فقیرترین کشورهای آسیای جنوب شرقی در حال وقوع است، بی‌شک یکی از مصادیق نسل‌کشی و محصول طراحی‌های غرب و آمریکا محسوب می شود.

امام جمعه ورزنه در پایان یادآورشد: سازمان ملل و سازمان حقوق بشر تنها یک سازمان برای ساماندهی حرکت های ظالمانه دولت های کفر و مستکبر جهان است و این سازمان تنها برای حمایت از ظالمان تشکیل شده تا این که هم پوشانی بر ظلم و ستم های جهان داشته باشد.

کد خبر 319887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.