وعاظ جنبه سیاسی قیام امام حسین(ع) را پررنگ نشان دهند

نطنز- امام جمعه بادرود گفت: سخنرانان باید در کنار سخنان و بیان سبک زندگی ائمه، بحث استکبارستیزی را هم مطرح کرده و جنبه سیاسی قیام امام حسین(ع) نیز در مجالس عزاداری و روضه ابا عبدالله (ع)پررنگ باشد

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در همایش بزرگ عاشوراییان که شامگاه دوشنبه در آستان مقدس آقاعلی عباس(ع) بادرود برگزار شد، اظهار کرد: هر کس در مجلس امام حسین(ع) وارد می‌شود با قرآن آشنا می‌شود و آن را یاد گرفته و از مواضع و نصایح عالمان بهره می‌گیرد و درس ایمان، حیا و عزت می‌آموزد.

وی افزود: دومین اثر آموزنده حضور مؤمنین در مجالس امام حسین(ع) درس زیر بار ظلم و زور نرفتن است که انسان با تأسی از امام خود که با مقاومت ستودنی در برابر دشمن ایستادگی کرد، آن را می‌آموزد و سومین درس هم آشنایی با برادران دینی و ایمانی و سود بردن از معرفت دوستان خوب است.

امام جمعه بادرود بیان کرد: چهارمین مزیت حضور در مجلس اباعبدالله الحسین(ع) هم‌نشینی و مجالست با علما و سود بردن از نفس حق عالمان دینی است و این چهار خصلت از ناحیه خود حضرت مطرح‌شده که بسیار ارزشمند است.

قاسمی در خصوص آفات عزاداری در ماه محرم، گفت: وجود ریا و تظاهر، عدم اخلاص و کار برای خدا، ایجاد مزاحمت برای مردم در کوچه و خیابان، سد معبر، مزاحمت صوتی، طولانی شدن مجالس تا پاسی از شب از جمله آفاتی است که در طول ماه محرم انسان شاهد آن است و برایش باید چاره‌اندیشی شود.

وی خطاب به مداحان اهل‌بیت، توصیه کرد: مداحان عزیز دقت داشته باشند در بیان مطالبشان دقت کافی و لازم را خرج داده تا حرفی بر زبان نیاورند که موجب غلو اهل‌بیت شود و در نقطه مقابل هم اینکه مقام ائمه اظهار را خدای‌نکرده تنزل دهند که مورد بحث و تبلیغ دشمن قرار گیرد.

امام‌ جمعه بادرود در پایان با انتقاد از کسانی که اذعان می‌کنند در مجلس امام حسین(ع) نباید مسائل سیاسی روز مطرح شود، خاطرنشان کرد: این‌ یک حرف غلط است که برخی می‌گویند نباید در مجالس اهل‌بیت مسائل سیاسی روز مطرح شود، مگر امام حسین(ع) به خاطر بحث روز آن زمان قیام نکرد و به شهادت نرسید، سخنرانان باید در کنار سخنان و بیان سبک زندگی ائمه، بحث استکبارستیزی را هم مطرح کنند و می‌طلبد جنبه سیاسی قیام امام حسین(ع) در مجالس عزاداری و روضه پررنگ باشد. /

کد خبر 319786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.