۴۵ هزار فقره کارت هوشمند ملی سهمیه لنجان تا پایان امسال

لنجان_فرماندار شهرستان لنجان گفت: سهمیه شهرستان لنجان برای صدور کارت ملی هوشمند تا پایان سال جاری تعداد ۴۵ هزار کارت ملی است همچنین سهمیه این شهرستان برای صدور شناسنامه در سال ۹۶ بالغ بر هزار ۱۰ شناسنامه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در نشست کارگروه ثبت وقایع حیاتی شهرستان لنجان اظهار کرد: آمار حیاتی جنبه ای از آمار زیستی است که به بررسی وقایع مربوط به جمعیت های انسانی مثل میزان زاد و ولد، مرگ و میر، بیماریهاو باروری و ...می پردازد از این جهت آمار حیاتی شامل چهار واقعه مهم و اصلی زندگی انسان یعنی تولد، ازدواج، مرگ ومیر و طلاق می دانند.
وی افزود: ثبت وقایع حیاتی را عامل رشد و شکوفایی هر کشور دانست و افزود: ثبت به موقع وقایع حیاتی از عوامل بسیار مهم توسعه و برنامه ریزی هر جامعه محسوب می شود چراکه امروزه داشتن آمار صحیح و کامل نقش مهم و اثر بخشی در تصمیم گیری ها ی کلان دارد و از این جهت آمار حیاتی مهمترین ابزار اساسی مدیریت و برنامه ریزی و کلید ورودی پیشرفت هر جامعه می‌دانند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: ثبت به موقع وقایع حیاتی در تصمیمات دولت نقش بسزایی دارد و به دلیل نقشی که این موضوع در مسائل اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و سیاسی دارد باید ظرافت لازم در این امر به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: نرخ ثبت وقایع حیاتی با توجه به برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده رشد یافته و باید گلوگاه‌های بروز تخلفات و بی‌توجهی برخی به عدم ابطال شناسنامه فرد فوت شده شناسایی و رفع شود از این رو باید گفت در فرآیند ثبت وقایع حیاتی باید استانداردهای زمانی رعایت شود.

سجاد ادامه داد: عموم مردم باید در کوتاه‌ترین زمان وقایع حیاتی خود را به ثبت برسانند همچنین ایجاد یک سیستم صحیح نظارتی نیز باید در دستور کار قرار گیرد از این جهت باید گفت ثبت به موقع وقایع حیاتی باید به یک فرهنگ‌ تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه اسناد سجلی مهم‌ترین سند هویتی یک فرد در هر جامعه به‌شمار می‌آید عنوان کرد: اجرای دقیق و به‌موقع ثبت وقایع حیاتی می‌تواند در پردازش اطلاعات و آمار، مؤثر و مفید باشد بنابر این دهیاران، شوراهای اسلامی و خانه‌های بهداشت مستقر در روستاها باید اهتمام جدی در ثبت وقایع حیاتی داشته باشند، چراکه بسیاری از امکانات و طرح‌هایی که برای پیشرفت روستاها صورت می‌گیرد، بر اساس نرخ جمعیت است.

فرماندار شهرستان لنجان بیان کرد: خوشبختانه در دهه اخیر پیشرفت هایی در این زمینه به چشم می‌خورد ولی برای رسیدن به جایگاه مطلوب، کارهای زیادی باید انجام شود از این رو شهرداریها و دهیاریها، دستگاههای نظارتی و عضو شورای اسلامی شهرهای ۹ گانه و روستاهای شهرستان لنجان دقت عمل بیشتری بر جریان ثبت وقایع حیاتی داشته باشند تا دچار چالش نشویم.

وی با اشاره به مراجعات افراد به ادارات ثبت احوال در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: می توان با عنوان اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ از طریق ثبت احوال اقدام و نظرات مراجعان در مورد موضوعاتی مانند میزان موفق بودن تحول در نظام اداری، کارآمد کردن نظام اداری، کارآمدی نظام اداری با توجه به میزان رضایتمندی مردم، میزان موفقیت اطلاع رسانی مناسب به مراجعان و میزان استفاده از تجربیات سایر سازمان ها برای اطلاع رسانی بررسی شود.

سجاد اذعان کرد: طی سال های گذشته در اداره ثبت احوال شهرستان لنجان خدماتی همچون ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت واقعه وفات و صدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه‌های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجه، تنظیم دفاتر ثبت کل وقایع و نام خانوادگی، جمع‌آوری و تهیه آمار انسانی و انتشار آن در دستور کار قرار گرفته که این اداره عملکرد قابل قبولی را در این سال ها به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: سهمیه شهرستان لنجان برای صدور کارت ملی هوشمند تا پایان سال جاری تعداد ۴۵ هزار کارت ملی است همچنین سهمیه این شهرستان برای صدور شناسنامه در سال ۹۶ بالغ بر هزار ۱۰ شناسنامه خواهد بود.

فرماندار شهرستان لنجان در ادامه با اشاره به چالش بحران باروری پائین که به احتمال بسیار زیاد برای کشور ما هم اتفاق می‌افتد، گفت: تک فرزندی، بی فرزندی و سپس سالمندی جمعیت از چالش های مهم جمعیتی کشور است و مطالعات پژوهشگران مبنی بر خارج شدن جمعیت از حالت تعادلی است لذا باید سیاست‌های لازم برای تعادل بخشی جمعیت تدوین و اعمال شود.

کد خبر 319748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.