دفاع مقدس در خاطره‌ها ماندگار است...

دومین روز از نخستین دورۀ جشنواره دفاع مقدس پلاک با اجرای نمایش های خیابانی، صحنه ای و نمایشنامه خوانی در شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دومین روز از نخستین جشنوارۀ استانی تئاتر دفاع مقدس پلاک که با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه و با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر، از ۲۵ شهریو ماه در شاهین شهر آغاز شده بود در روز دوم با ۳ اجرای خیابانی، ۲ اجرای صحنه ای و یک نمایشنامه خوانی، کار خود را ادامه داد.

در دومین روز این جشنواره، اجراهای خیابانی نمایش های «به نظر شما من اونو کشتم؟»، «اشک ماهی ها را هیچ کس ندیده است؟» و «ژنرال» در پارک های فردوسی، رازی و انقلاب اجرا شدند. همچنین نمایش «ایستگاه ۱۲» و نمایش «خواب بی وقت حوریه» نیز بصورت صحنه ای در دو نوبت در تالار شیخ بهایی شاهین شهر به روی صحنه رفتند و همچنین نمایشنامه خوانی «اروند خون» بصورت نمایشنامه خوانی در تالار شیخ بهایی شاهین شهر اجرا شد.

نمایش «به نظر شما من اونو کشتم؟»، نوشته کورش نیک پیام و به کارگردانی شاپور شفیعی است که از شهرستان اصفهان در جشنواره دفاع مقدس پلاک حضور دارد و در سه پارک فردوسی، رازی و انقلاب شاهین شهر بصورت خیابانی اجرا شد. عبدالرضا آژ، دریا شنوبی و الهام فولادوند در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند. در نمایش «به نظر شما من اونو کشتم؟»، حس وطن دوستی و حمایت از هم وطن حکایت می شود که حتی با وسوسه های شیطانی بعثی ها ازبین نمی رود.

همچنین نمایش «اشک ماهی ها را هیچ کس ندیده است؟» به نویسندگی طاها طهماسبی فر و کارگردانی عقیل طهماسبی از شهرستان شاهین شهر و میمه در جشنواره دفاع مقدس پلاک حضور یافت و به ترتیب در پارک رازی، فردوسی و انقلاب شاهین شهر به صورت خیابانی اجرا شد.

این نمایش بر موضوع بی گناهی کودکانی که در جنگ نقشی ندارند و در جریان جنگ کشته می شوند می پردازد. طاها طهماسبی و ماهک نظری نژاد در نمایش «اشک ماهی ها را هیچ کس ندیده است؟» نقش آفرینی کرده اند.

نمایش «ژنرال» که از شهرستان شاهین شهر و میمه در جشنواره دفاع مقدس پلاک حضور دارد، نوشته امید پاریاب و پریسا کهکش پور است و با کارگردانی امید پاریاب پور در پارک انقلاب، رازی و فردوسی اجرا شد.

این نمایش حکایت معصومه آباد است که بعنوان اولین زن ایرانی به دست بعثی ها اسیر می شود و با تحمل رنج اسارت به ژنرال شهرت می یابد. پریسا کهکش پور تنها بازیگر نمایش «ژنرال» است.

نمایش «ایستگاه ۱۲» نیز به نویسندگی صادق فرهمندیان و کارگردانی عباس اصلاوی در تالار شیخ بهایی شاهین شهر به روی صحنه رفت. این نمایش حکایت فردی بسیجی است که داستان زندگی خود را در زمان جنگ برای یک خبرنگار بازگو می کند و در این میان نشان داده می شود که چگونه فردی لاابالی در جریان جنگ به چهره ای فرهیخته تبدیل شد.

بازی در نمایش «خاک و خون» را ابوالفضل شریفی، محمدتقی شیخ، سیدیدالله موسوی، فاطمه حسینی، سیدمحمد موسوی، ابوالفضل شجاعی، نجیب علی حیدری، عباس محمدی، علی حیدری، علیرضا آقایی، محرم حسین نوری، علی مراد محمدی، زهرا محمدی، زهرا حسنی و لیلا حسنی به عهده داشته اند.

در دومین روز از جشنواره دفاع مقدس پلاک در شاهین شهر، نمایش «خواب بی وقت حوریه» نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی مهدی سه دهی به روی صحنه رفت. در این نمایش که درباره خانواده های بی گناهی است که در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کشته شدند، محسن ابوالفتحی، فرزنانه آریافر و شادی سعادتی به ایفای نقش پرداخته اند. همچنین نمایش «اروند خون» نوشته ایوب آقاخانی و با کارگردانی محمدرسول پریشانی در قالب نمایشنامه خوانی اجرا شد که در این نمایش محمدحسن مُجیری، محمدرسول پریشانی، علیرضا لطفی، حامد عابدی و پویا گلپا به اجراهای خود در این نمایشنامه خوانی پرداختند.

گفتنی است، در روز سوم از جشنوارۀ استانی تئاتر دفاع مقدس پلاک، نمایش های «تولد» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاج حیدری، «روژدا» نوشته مصطفی جعفری و به کارگردانی جلال مشتاقیان و همچنین نمایش «دام» به نویسندگی و کارگردانی سیدابوالفضل مرتضوی بصورت اجرای خیابانی برگزار می شود، ضمن اینکه نمایشنامه خوانی «صفر مرزی، دشمن فرضی» با نویسندگی و کارگردانی فرزاد صادقی و نمایش های «خرگوش سفید با چشمان قرمز» نوشته رضا گشتاسب و به کارگردانی حسن وحید دستجردی و «آخرین غروب» نوشته احمد نیک پیام و به کارگردانی شاپور شفیعی بصورت صحنه ای در تالار شیخ بهایی شاهین شهر اجرا خواهند شد و داوری نخستین دوره جشنواره دفاع مقدس پلاک جشنوره بر عهده عبدالحی شماسی، صمد چینی فروشان و علی اصغر راسخ داوری است.

اجرای آثار صحنه‌ای در تالار شیخ بهایی و اجرای نمایش‌های خیابانی در پارک‌های فردوسی، رازی و انقلاب شاهین‌شهر خواهد بود و بدین ترتیب هر روز از ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه به طور همزمان دو اثر در دو سالن مجزای تالار شیخ بهایی به صحنه می‌رود و در ساعت‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ نیز سه اثر خیابانی به طور همزمان در محل پارک‌های انقلاب اسلامی، فردوسی و رازی اجرا می‌شود./

کد خبر 319623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.