لزوم واکنش قاطع دنیای اسلام در برابر جنایات میانمار

فریدن - دنیای اسلام باید در برابر جنایت‌هایی که علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع و مسلمان میانمار در حال اتفاق است واکنش قاطع نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی با اشاره به حمله وحشیانه دولت و ارتش میانمار علیه جمعیت مسلمان این کشور، اظهار داشت: جای سوال است که چرا همه نهادهای بین‌المللی در برابر این جنایت سکوت پیشه کرده‌اند.

وی با انتقاد از تضادهایی که درباره حقوق بشر وجود دارد، عنوان کرد: مدعیان حقوق بشر اقدام به اهدای جایزه صلح نوبل به کسانی می‌کنند که دستشان به خون بی‌گناهان آلوده است .

امام جمعه داران  با بیان این که سکوت در برابر جنایات علیه مسلمانان میانمار خیانت به اسلام است، افزود: دنیای اسلام باید در برابر جنایت‌هایی که علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع و مسلمان میانمار در حال اتفاق است واکنش قاطع نشان دهند .

وی اظهارکرد: همیشه وقتی دولت های ظالم علیه مسلمان اقدامی ضد بشری و ضد اسلامی انجام می هند بهانه ای را نیز برای این کار خود مطرح می کنند اما دلیل اینکه دولت میانمار مسلمانان را آتش می زند هنوز مشخص نیست.

حجت الاسلام سیاوشی گفت: سازمان حقوق بشر و سازمان ملل نیز در این وضعیت ناجوانمردانه و ضد بشری سکوت کرده و هیچ دفاعی در برابر این مردم مظلوم ندارد.

وی یادآورشد: سازمان ملل و سازمان حقوق بشر تنها یک سازمان برای ساماندهی حرکت های ظالمانه دولت های کفر و مستکبر جهان است و این سازمان تنها برای حمایت از ظالمان تشکیل شده تا اینکه هم پوشانی بر ظلم و ستم های جهان داشته باشد.

امام جمعه داران در ادامه با اشاره به اهمیت ماه ذی‌الحجه گفت: دهه آخر این ماه اتفاقات مبارکی در خود دارد، 24 ذی‌الحجه، روز نزول آیه مباهله است و بر حق بودن پیامبر(ص) در این روز اثبات شد و در این روز آیه ولایت و آیه تطهیر نیز نازل شد، سوره «هل اتی» نیز در این ماه نازل شد که مایه برکت زندگی است.

سیاوشی  با گرامیداشت روز مباهله اظهار کرد: یکی از آیاتی که در شأن حضرت علی ابن ابیطالب و اهل‌بیت(ع) در 24 ذی‌الحجه نازل شد، آیه مباهله است.

وی افزود: این واقعه هم مهر تأیید و سندی بر نبوت، حقانیت خاندان پیامبر اکرم(ص) و اسلام راستین و هم روز عزت اسلام و روز اهتزاز پرچم ولایت علی(ع) بر دنیا است.

وی با اشاره به 25 ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، تصریح کرد: در باب نزول سوره «هل آتی» در 25 ذی‌الحجه در شأن اهل‌بیت پیغمبر که سه روز، روزه خود را با آب‌ باز کردند و تنها غذای خود را که چند قرص نان بود به مسکین و یتیم و اسیر دادند، این روز را خانواده نامیدند تا الگویی برای همه خانواده‌ها باشد.

امام جمعه داران عنوان کرد: خانواده‌ای که مردش از امام علی(ع)، خانمش از فاطمه زهرا(س) و فرزندانش از حسین(ع) پیروی کنند خوشبخت و استوار خواهد بود؛ نه خانواده‌ای که الگویش غرب و شرق باشد که در این صورت  دیگر انتظار استحکام خانواده داشتن امری  بیجاست امروزه دشمن بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته است.

سیاوشی یکی از راه‌های استحکام خانواده را قدر شناسی عنوان و اذعان کرد: باید در جامعه فرهنگی حاکم شود که از زحمات همسر، پدر و مادر و حتی بزرگان خانواده تقدیر شود که این کار هم گشایش می‌آورد و هم روزی را زیاد و هم دعا را مستجاب می‌کند و نمونه بارز این مهم نحوه رفتار پیامبر اسلام(ص) با حضرت خدیجه است.

وی ادامه داد: دشمن با نقشه‌های شوم خود امروز اصل خانواده را نشانه رفته است و با راه‌اندازی کانال‌های مخرب در ماهواره و در فضای مجازی سعی بر از هم پاشیدن خانواده‌ها دارد و باید هم مسؤولان و هم‌خانواده‌ها مواظب نقشه شوم دشمن باشند.

امام جمعه داران تصریح کرد: امروز دشمن بیش‌ از پیش به دنبال از هم پاشیدن خانواده در ایران است و نظام خانواده در معرض هجوم عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قرار گرفته است، می‌طلبد جامعه و به‌ ویژه خانواده‌ها حساسیت لازم را در این خصوص داشته باشند که مبادا نقشه‌های شوم دشمن خدای‌نکرده عملی شود.

وی با اشاره به آیه 8 سوره انسان اشاره و افزود: در این آیه مستقیماً به بخشندگی امام علی (ع) اشاره‌کرده و در آستانه بازگشایی سال تحصیلی خیلی از دانش آموزان چشم‌انتظار کمک مردم خیر و نوع‌دوست هستند.

وی با اشاره به بدعهدی های آمریکا و بی ثمر بودن برجام افزود: آمریکا آرامش ما را هدف قرار داده است، هرگز دوستی با ما ندارد به همین خاطر برجام نتیجه‌ای نداشته است.

نماینده ولی فقیه در داران  افزود: همه نهادهای فرهنگی و هیأت‌های مذهبی در تعظیم شعائر اسلامی توجه کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تأکید کرد: باید مراقب نحوه عزاداری و روضه‌خوانی‌ها باشیم که از اصل عزاداری دور نشویم و خرافات ترویج نشود.

کد خبر 319293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.