خانۀ صفوی میزبان «گروس عبدالملکیان» می‌شود

مراسم جشن امضا و معرفی آثار گروس عبدالملکیان در خانه صفوی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، خانه صفوی در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان گروس عبدالملکیان خواهد بود. در این برنامه، کتابهای گروس عبدالملکیان معرفی و آئین جشن امضا برگزار خواهد شد.

گروس عبدالملکیان اولین کتابش را با نام پرنده پنهان در سال ۸۱ منتشر کرد که این مجموعه در همان سال برنده‌ یکی از معتبرترین جایزه‌های ادبی ایران شد. کتاب دوم او «رنگ‌های رفته دنیا» ست که در سال ۱۳۸۴ در نشر آهنگ دیگر منتشر شد و در سال ۹۱ چاپ دهم آن به بازار آمد.

پس از آن گروس مجموعه شعری را با عنوان «سطرها در تاریکی جا عوض می‌کنند»، در نشر مروارید و در سال ۱۳۸۷ به چاپ رساند که این کتاب نیز طی ۵ سال ۱۲ بار منتشر شد. پس از آن در سال ۸۹ به دعوتِ نشر چشمه، به عنوان دبیر بخش شعر این انتشارات برگزیده شد و در این موسسه شروع به فعالیت کرد که تا کنون نیز این همکاری ادامه یافته است.

گروس عبدالملکیان در سال ۱۳۹۰ مجموعه شعر حفره‌ها را در نشر چشمه منتشر کرد که با استقبال گسترده مخاطبین مواجه شد و طی یک سال پانزده هزار نسخه از آن به فروش رسی. شاعر کتاب حفره‌ها در سال ۱۳۹۲ گزیده‌ای از شعرهایش را همراه با عکس و با همکاری ۳۶ عکاس برجسته ایرانی از جمله عباس کیارستمی، بهمن جلالی، افشین شاهرودی، سیف‌الله صمدیان، مهران مهاجر، کریم ملک‌مدنی، رومین محتشم و… در کتابی با عنوان «هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست» به چاپ رساند. این کتاب به اهتمام نازنین طباطبایی و در نشر چشمه منتشر شد. از او تاکنون شعرها، مقالات و گفتگوهای متعددی در نشریات معتبر کشور از جمله تجربه، کارنامه، الف، آزما، همشهریِ داستان، شوکران، شرق، کارگزاران، اعتماد، همشهری، آرمان، بهار، فرهیختگان و… منتشر شده است.

آئین جشن امضا و معرفی آثار گروس عبدالملکیان، جمعه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۹:۳۰ در خانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حد فاصل خواجه پطروس و وحید، کوچه شماره ۳۱ برگزار می شود.

کد خبر 319043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.