۲۶ درصد از پرونده های قضایی استان اصفهان منجر به صلح و سازش می شود

تیران-معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۲۶ درصد از پرونده های قضایی استان اصفهان با همکاری مردم و شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران و کرون، مهدی رستگاری روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: صلح و سازش در پرونده های قضایی بسیار مهم است و باید فرهنگ گذشته در صلح و سازش و میانجیگریحاکم شود.

وی افزود: ۲۶ درصد از پرونده های قضایی استان اصفهان با همکاری مردم و شوراهای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می شود که البته استان اصفهان از میانگین کشوری ۶ درصد کمتر می باشد زیرا در کل کشور میانگین صلح و سازش در پرونده های قضایی ۳۲ درصد است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به پیشتازی برخی از شهرستان های استان اصفهان در صلح و سازش، بیان داشت: میزان صلح و سازش در پرونده های قضایی شهرستان های استان اصفهان  با همکاری مردم و اعضای شوراهای حل اختلاف به ۵۰ درصد از پرونده های ورودی دادگاه ها می رسد.

وی همکاری مردم در برقراری صلح و سازش و کاهش اختلافات با دادگستری، اذعان داشت:  این میزان همکاری در بخش های مختلف استان متفاوت است که در برخی از نقاط استان همکاری کمتر است و در برخی مناطق بیشتر است که در نهایت سالیانه به صلح و سازش ۲۶ درصد از پرونده ها رقم می خورد.

رستگاری با اشاره به رفتارهای کدخدا منشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، ادامه داد:  همکاری مردم و اعضای شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده های قضایی و صلح و سازش بسیار لازم است و باید فرهنگ های قدیمی و اسلامی همانند ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم که در گذشته پر رنگ تر بود، امروزه نیز پر رنگ و مورد توجه قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه همه اختلافات نباید به محاکم فرستاده شود، یادآورشد: اختلاف های بین مردم که منجر به تشکل پرونده های قضایی شده می توانسته با صبر و حوصله با تلاش و همکاری افراد معتمد و بزرگتر به صلح برسد اما عدم صبر و حوصله و همچنین میانجیگیری و مصالحه گری معتمدین به یک پرونده قضایی تبدیل شده و  این پرونده ها عامل افزایش پرونده های قضایی هستند.

وی با بیان اینکه جرائم در شهرستان تیران و کرون کمتر اتفاق می افتد و صلح و سازش در پرونده های این شهرستان آمار بالایی دارد، افزود:  ۵۰ درصد پرونده های قضایی شهرستان تیران و کرون با همکاری مردم و قضات منجر به صلح و سازش می شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری استان اصفهان با اشاره به نقش اساسی مردم در صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها، گفت: مردم نقش اساسی در کاهش پرونده های قضایی و جلوگیری از تشکیل این پرونده ها دارند که این تعامل و همکاری باید بیش از بیش برای کاهش پرونده های قضایی تداوم یابد.

در این آیین با تقدیر از خدمات محمدرضا محمدی جرقویه ای رئیس سابق دادگستری تیران و کرون، مجید قربانی بعنوان رئیس جدید دادگستری و غلامعلی بت شکن بعنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تیران و کرون معرفی شدند.

مجید قربانی، پیش از این سمت دادستانی تیران و کرون و غلامعلی بت شکن، پیش از این سمت دادستانی دهاقان و بازپرس دادگستری خمینی شهر را برعهده داشته اند. /

کد خبر 318975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.