حل اختلاف دو طایفه بختیاری در پشندگان فریدونشهر+تصاویر

فریدن- به همت جمعی از فعالان فرهنگی فریدن، اختلاف دو طایفه بختیاری مستقر در روستای پشندگان فریدونشهر حل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، به همت اعضای قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر فریدن و مساعدت حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی امام جمعه شهرداران و همراهی جمعی از عوامل انتظامی و سپاهی، اختلاف دو طایفه بختیاری در روستای پشندگان از روستاهای پشتکوه فریدونشهر، از شهرستان های مجاور حل شد.

چندی پیش نزاع و درگیری این دو طایفه منجر به تیراندازی و مجروحیت عضوی از  یک  طایفه بختیاری شد که پس از بررسی حادثه و اعلام نتیجه؛ فرد ضارب ملزم به پرداخت دیه ۳۴۰ میلیون تومانی می شود.

استمرار اختلافات و درگیری ها موجب شد تا جمعی از فعالان فرهنگی فریدن با همراهی امام جمعه شهر داران با حضور در میان بزرگان این دو طایفه فضای متشنج به وجود آمده را آرام  کنند و مبلغ دیه را به ۱۴۰ میلیون تومان کاهش دهند.

حجت الاسلام سیاوشی در این دیدار با تاکید بر ارزش و قداست صلح و آشتی، اظهار داشت: بخشش و پیش قدم شدن در آن، از صفات بارز انسان های وارسته است و این شیوه باید بیش از پیش در جامعه اسلامی ترویج گردد.

وی اشاعه و گسترش این ارزش های اخلاقی را در گرو کار فرهنگی دانست و گفت: فرهنگ همواره زیربنا بوده؛ بنابراین هر حرکتی نیازمند پیوست فرهنگی است.

به گزارش ایمنا، قرارگاه فرهنگی جهاد کبیر به تازگی با شناسایی و جذب افراد علاقه مند به حوزه فرهنگ؛ فعالیت خود را زیر نظر امام جمعه شهر داران آغاز نموده است.

برنامه ریزی و اجرای مراسم استقبال از خانواده شهید حججی در فریدن که با استقبال پرشور مردم و مسئولان نیز رو به رو شد، از دیگر برنامه های شاخص و فاخر این قرارگاه فرهنگی در بدو آغاز فعالیت خود بوده است.

کد خبر 318935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.