سود گرانی گوشت و لبنیات در جیب دلالان/ضرورت نظارت دولت بر فروش محصولات لبنی و پروتئینی

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد بر اینکه دلالان با افزایش چند برابری نرخ گوشت، تعادل بازار گوشت را برهم می‌زنند، گفت: افزایش قیمت سرسام آور لبنیات و گوشت بطور مستقیم اجحاف در حق مصرف کننده و دامداران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدناصرموسوی لارگانی درباره گرانی گوشت و لبنیات در بازار کشور، اظهار داشت: مردم از گرانی گوشت و لبنیات آزرده خاطر هستند، بنابراین دولت دوازدهم باید برای ثبات بازار گوشت و لبنیات دست دلالان و واسطه ها را از سفره غذایی شهروندان قطع کند.

وی تصریح کرد: پیش خرید دام توسط دلالان عاملی برای گرانی گوشت است و اگر نرخ نهاده های خوراک دام را بررسی کنیم به سادگی مشاهده می‌کنیم که بازار گوشت و لبنیات درگیر دلالان و نرخ بالایی نهاده های دامی است.

موسوی لارگانی افزود: دامداران برای جبران اقساط بانکی مجبورند دام را با بهای ناچیز به واسطه ها بفروش برساند و در مقابل دلالان نیز با افزایش چند برابری نرخ گوشت، تعادل بازار گوشت را برهم می‌زنند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت سرسام آور لبنیات و گوشت بطور مستقیم اجحاف در حق مصرف کننده و دامداران است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه دولت دوازهم باید نظارت جامع بر فروش محصولات لبنی و پروتئینی اعمال کند، تصریح کرد: آرامش بازار گوشت نیازمند اتصال مصرف کننده به طریق مستقیم بر بازار تولید اولیه است.

وی افزود: فروشندگان خرد، هیچ نقشی در گرانی بازار گوشت ندارند، زیرا زمانی که زنجیره و چرخه تولید گوشت در دست واسطه ها قرار داشته باشد، مشخص است گوشت با افزایش چند برابری از تولیدکننده به دست مصرف کننده می رسد.

موسوی لارگانی با بیان اینکه صدای مردم از گرانی لبنیات و گوشت بلند است، گفت: سود گرانی لبنیات و گوشت به جیب دامداران نمی رود و این در حالی است که نرخ شیر با نرخ مصوب از دامداران در شرایطی خریداری می شود که این نرخ برای دامداران صرفه اقتصادی ندارد از سوی دیگر مصرف کننده نیز  باید با افزایش تصاعدی بهای شیر را پرداخت کند.

کد خبر 318725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.