نخستین سمینار معرفی و توسعه ساواته در اصفهان برگزار شد

نخستین سمینار معرفی و توسعه رشته ساواته (بوکس فرانسوی) به منظور رونق این رشته ورزشی در استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی هیأت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، این سمینار یک روزه به همت کمیته ساواته استان اصفهان و به منظور بررسی تاریخچه ساواته در ایران و جهان، تشریح مجموعه قوانین، اصول مبارزاتی و تکنیک های ساواته و آموزش روشهای استعدادیابی این رشته برگزار شد.
در این سمینار که روز شنبه گذشته با تدریس "حامد متین فر" دبیر انجمن و سرمربی تیم ملی ساواته کشورمان برگزار شد، شرکت کنندگانی از شهرستان‌های اصفهان، نجف آباد، بهارستان، لنجان، شاهین شهر و استان بوشهر حضور داشتند.
تقدیر از فعالان این رشته در استان اصفهان از دیگر بخش‌های این سمینار بود.
مطابق با تقویم اجرایی انجمن ساواته ایران، در پایان هر هفته سمینار توسعه و معرفی این رشته به میزبانی یکی از استان‌ها برگزار می شود.
فرزانه حیدری مسئولیت کمیته ساواته هیات انجمن‌های ورزشی استان اصفهان را بر عهده دارد.
ساواته یک هنر رزمی فرانسوی و اساس آن استفاده از ضربات دست، پا و سلاح‌ های سرد است.
ساواته (بوکس فرانسوی) در ایران رسماً در سال ۱۳۸۶ توسط حمیدرضا حصارکی با اخذ نمایندگی رسمی از فدراسیون بین المللی ساواته، فعالیت خود را با ثبت در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری، اخذ رسمیت از کمیته ملی المپیک و سازمان سابق تربیت بدنی و همچنین تعامل با فدراسیون کاراته  آغاز کرد.
این رشته هم اکنون از زیر مجموعه های فدراسیون انجمن‌های ورزشی به شمار می‌رود.
ساواته به عنوان میراث فرهنگی دولت فرانسه معرفی شده و با توجه به میزبانی المپیک ۲۰۲۴ در شهر پاریس و در صورت توافق نهایی، این رشته رزمی پس از گذشت ۱۰۰ سال از المپیک ۱۹۲۴، بار دیگر در جمع رشته‌های حاضر در المپیک قرار خواهد گرفت.

کد خبر 318704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.