کاهش مهاجرت و بازگشت به روستاهای تیران

تیران-بخشدار مرکزی شهرستان تیران و کرون گفت: طی چهار سال گذشته کاهش مهاجرت و بازگشت به روستاهای تیران رقم خورده است.

رضا صفری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه بخش روستایی از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: ۶۰درصد جمعیت شهرستان تیران و کرون روستایی است و نیازهای این بخش بسیار گسترده است که در چهارسال گذشته با وجود محدودیت های اعتباری، گام های اساسی در جهت رفع مشکلات برداشته شده است.

وی افزود: به لحاظ توجهی که به بافت روستایی شهرستان تیران و کرون هماند کل کشور طی چهار سال گذشته صورت گرفته، کاهش مهاجرت و بازگشت به روستاهای رقم خورده است.

بخشدار مرکزی شهرستان تیران و کرون بیان داشت: توجه به روستاها در این شهرستان مانع از مهاجرت شده و در برخی از روستاها افراد روستایی که از گذشته به دلیل کمبود امکانات به شهر سفر کرده بودند به روستاها بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه توجه دولت یازدهم به توسعه روستایی محسوس بوده است، بیان داشت: مجموع اعتبارات ۱۷ روستای بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون به ۷۳۰ میلیارد ریال می رسد که این اعتبار در مقایسه با دوره های گذشته بیش از ۴۰درصد رشد داشته است.

صفری یادآورشد: ۷۳۰ میلیارد ریال تنها اعتبارات دهیاری بوده که شامل کمک های دولتی و درآمدهای محلی بوده است و سایر سازمان های خدماتی و اداری شهرستان بر اساس نیاز هر روستا نیز فعالیت های عمرانی و خدماتی داشته اند که از جمله آن احداث و یا مرمت خانه بهداشت، توسعه زیر ساخت های کشاورزی، بازسازی مدارس، احداث جاده، احداث فضاهای فرهنگی ورزشی است.

کد خبر 318622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.