پسته تازه؛ خوراکی محبوب آخر تابستان/ با خوردن پسته ذهن خود را تقویت کنید

پسته تازه، یکی از خوراکی هایی است که در اواخر فصل تابستان وارد بازار می شود ودر این فصل بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

متخصص طب سنتی درگفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: پسته طبیعتی گرم و خشک دارد و حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی، مواد نشاسته‌ای غنی و مواد معدنی‌ای نظیر پتاسیم و منیزیم است که بسیاری از نیازهای بدن را تأمین می‌کند.

زینب زمانی افزود: پسته بسیار مقوی است و حاوی ویتامین های، و ویتامین Eاست. همچنین پروتئین پسته به اندازه‌ای است که می‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای گوشت و حبوبات دانست.

وی در ادامه بیان داشت: مغز پسته به دلیل دارا بودن آهن، خون ساز و تقویت کننده نیروی جسمی است.  همچنین پسته قادر به برطرف کردن اسهال معمولی و اسهال خونی است .

متخصص طب سنتی افزود: پوست سبز پسته تازه را در برخی منابع، درمان مناسبی برای رفع بوی بد دهان ذکر می کنند، جویدن آن را برای التیام زخم های داخل دهان مناسب دانسته و برای استحکام لثه ها، مالیدن آن را بر روی لثه سودمند می دانند.

وی خاطرنشان کرد: دم کرده پوست سبز پسته حالت دل به هم خوردگی و استفراغ را از بین می برد .توصیه می شود افراد برای رفع سکسکه پوست سبز پسته را دم کرده و یک فنجان از آن بنویشند.

این متخصص طب فیزیکی تصریح کرد: مغز پسته حاوی اسیدهای چرب مفید است، اما مصرف آن به افرادی که میزان تری گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی شود. علاوه بر این پسته به دلیل هضم دشوار برای معده مناسب نیست.

زمینی افزود: مصرف زیاد پسته باعث کثیف شدن خون می شود که این موضوع به دلیل بالا رفتن ازت در خون است. بنابراین توصیه می شود افرادی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماریهای نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه از خوردن پسته خودداری کنند.

وی تاکید کرد: روی موجود در پسته در رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن بسیار مؤثر است. همچنین وجود کلسیم و آهن در پسته سبب شده که این نوع خشکبار نقش بسیار مهمی در استحکام بخشیدن به استخوان‌ها و دندان‌ها و همچنین درمان بیماری‌هایی نظیر کم‌خونی‌های ناشی از فقر آهن داشته باشد.

این متخصص طب فیزیکی بیان داشت: خوردن پسته برای افزایش حافظه و تقویت ذهن نیز مفید است .برای رفع طبیعت گرم پسته که باعث ایجاد کهیر یا دانه‌های قرمز رنگ پوستی می‌شود بهتر است آن را با برگه زردآلو، هلو یا انار ترش مصرف کنید تا گرمی آن، قدری خنثی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخلاف خود پسته، پوست آن خاصیت سرد و خشک دارد و مصرف آن برای تقویت معده و قلب توصیه می‌شود.

کد خبر 318567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.