اصفهان سیتی‌سنتر الگویی برای تمام کشور است/مشارکت سرمایه‌گذار خارجی عامل موفقیت سیتی‌سنتر

مجموعه اصفهان سیتی سنتر این روزها میزبان میهمانانی از گوشه و کنار جهان است. میهمانانی که هر کدام اصفهان سیتی سنتر را با ویژگی ای خاص توصیف کرده اند و معتقدند این مجموعه گردشگری، تفریحی، فرهنگی و تجاری می تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت شهر اصفهان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی اصفهان سیتی سنتر، این مجموعه میزبان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده اتحادیه کارگری سازمان ملل، قائم مقام مدیر شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران و رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان بوده است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از اصفهان سیتی سنتر، گفت: مجموعه اصفهان سیتی سنتر می تواند به عنوان الگویی کامل، در دیگر شهرهای کشور اجرایی شود.

مرتضی کاظمی افزود: این مجموعه با استانداردهای بالایی که دارد، تلاش می کند در جهت ارتقاء سطح کیفیت زندگی مردم گام بردارد. در این راستا از مدیران مجموعه اصفهان سیتی سنتر خواستاریم تجربیات خود را در ساخت این مجموعه به دیگر شهرها نیز انتقال دهند.

وی با بیان این که بازدیدش از اصفهان سیتی سنتر یکی از روزهای خوب را در زندگی اش رقم زده است، افزود: این مجموعه روایتی است «امروزی و معاصر» از همت یک ایرانی وطن دوست و آزاد اندیش که نشان داده می‌تواند با تلاش خود چنین مجموعه ای را ایجاد کند.

کاظمی با اشاره به رعایت ابعاد و تناسب فضاها، گفت: فضاهایی که اینجا طراحی شده همگی با احترام به انسان و مشتری بوده است. تمام فضاها مخاطب را ارجاع می دهد به دلگشا بودن فضاهای ایرانی که در تاریخ معماری و شهرسازی ما همواره وجود داشته و شما می توانید در این مجموعه ببینید. به این معنا که مدیریت و تفکر ایجاد مجموعه، به فکر درآمد بیشتر نبوده است.

وی مشارکت سرمایه گذار خارجی در این پروژه را امری مهم خواند و گفت: مدیران این مجموعه توانسته اند بر اساس روحیه مسالمت آمیز ایرانی‌ ها، شریک و سرمایه گذاری خارجی به ایران بیاورند. چیزی که امروز در تمام کشور به شدت به آن نیاز داریم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی فضاهای فرهنگی در مجموعه را بسیار فوق العاده خواند و گفت: چشم پوشی از درآمدزایی و اختصاص فضایی به موزه و گالری در مجموعه ای تجاری، «اقدامی ارزشمند و قابل تحسین» است که نمونه آن را در دنیا کمتر می‌توان دید.

نگهداری از میراث باستانی با نگاهی جدی به آینده در اصفهان سیتی سنتر

نماینده اتحادیه کارگری سازمان ملل در اولین سفر خود به ایران، طی بازدید از مجموعه تفریحی، فرهنگی، تجاری و گردشگری اصفهان سیتی سنتر عنوان کرد: مجموعه اصفهان سیتی سنتر نشان می دهد که ایرانیان در حین نگهداری از میراث باستانی خود، نگاهی جدی به آینده، پیشرفت و تکنولوژی به روز دارند.

پائول سالوای اظهار داشت: من بسیار تحت تاثیر زیبایی، مهمان نوازی و فرهنگ مردم ایران قرار گرفتم و ظرفیت و مدرنیته ای که در مجموعه جدید اصفهان سیتی سنتر وجود دارد مرا متحیر کرد.

این توریست ایتالیایی تاکید کرد: این مجموعه نشان دهنده نوآوری و خلاقیت ایرانیانی است که برای مردم خود و بازدیدکننده های خارجی چنین مکانی را خلق کرده اند تا بتوانند هم زمان هم از وجود آثار هنری و مکان های عمومی بزرگ لذت ببرند و هم خرید خود را در فضایی مدرن انجام دهند.

سالوای افزود: اینکه ایرانیان می توانند حین نگهداری از میراث باستانی خود، نگاهی جدی به آینده، پیشرفت و تکنولوژی به روز داشته باشند، نشان از وجود زندگی فرهنگی قوی در اصفهان و زندگی مدرن در ایران دارد. به همین دلیل اصفهان سیتی سنتر می تواند به خوبی واقعیت زندگی ایرانی را برای کسانی که برای اولین ‌بار به ایران می‌آیند نشان دهد.

نماینده اتحادیه کارگری سازمان ملل خاطرنشان کرد: نوع فعالیت من ارتباط با کارفرمایان و صاحبان‌ مشاغل در سراسر جهان‌ است و باعث افتخار است که پس از بازدید از مجموعه اصفهان سیتی سنتر تصمیم گرفتیم، با صاحبان‌ مشاغل در اصفهان هم همکاری داشته باشیم چون می‌توانیم از تجربه های یکدیگر استفاده کنیم.

نوع دوستی و دیگرخواهی عوامل سیتی سنتر شگفت آور است

قائم مقام مدیر شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مجموعه فرهنگی، تفریحی، تجاری و گردشگری اصفهان سیتی سنتر عنوان کرد: نوع دوستی و دیگر خواهی که در تفکر و عملکرد عوامل مجموعه اصفهان سیتی سنتر وجود دارد، شگفت آور است.

حمیدرضا دیبائی، بیان داشت: تلاش و کوشش مدیران مجموعه، دیگر خواهی و مرام پهلوانی آن ها، مرا ذوق زده کرد و به شگفت آورد.

وی خاطرنشان کرد: نوع دوست و دیگر خواهی یک سرمایه گذار ایرانی و آنچه برای مردم اصفهان رخ داده است، برای من بسیار ارزشمند است.

قائم مقام مدیر شبکه دو سیما بازدید از موزه فرش را فوق العاده ارزیابی کرد و گفت: حلقه آخر بازدید ما از این مجموعه فرهنگی، تفریحی، تجاری و گردشگری، که به شگفت زدگی من افزود، بازدید از موزه بسیار زیبای مجموعه بود. نقش و نگارهای بی نظیر فرش هایی که از در و دیوار این موزه آویخته است، این زیبایی را دوچندان می کند.

***اصفهان سیتی سنتر، بازوی پرتوان هلال احمر

به گزارش روابط عمومی مجموعه  اصفهان سیتی سنتر، ۲۰۰ نفر از پرسنل مجموعه اصفهان سیتی سنتر تحت آموزش کمک‌های اولیه قرار گرفته اند؛ موضوعی که اردشیر محقق، ضمن بازدید از روند آموزش در مجموعه تجاری، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری اصفهان سیتی سنتر، آن را اتفاقی بی نظیر عنوان کرد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با اشاره به ظرفیت ‌های مجموعه اصفهان سیتی سنتر و جمعیت هلال احمر، گفت:  جمعیت هلال احمر با ظرفیت  هایی که دارد می تواند برای آموزش همه کارکنان اصفهان سیتی سنتر اقدام کند. از طرف دیگر مجموعه اصفهان سیتی سنتر می‌تواند به عنوان بازوان پرتوان هلال‌ احمر نماینده متخصص و آموزش دیده خوبی باشد.

محقق از امضاء تفاهم نامه ای میان جمعیت هلال ‌احمر شهرستان و مجموعه اصفهان سیتی سنتر خبر داد و گفت: حادثه خبر نمی‌کند. پس اگر همه افراد جامعه نسبت به کمک‌های اولیه آگاهی داشته باشند، می‌توانند در مواجهه با حوادث، اقدام مناسب انجام دهند. به بیان دیگر در زمان وقوع حادثه، پرسنل آگاه و آموزش دیده، می توانند به عنوان اولین افراد وارد عمل شده و حادثه را مهار کنند تا نیروهای متخصص وارد عمل شوند.

وی وجود دانشگاه در دو مجموعه هلال احمر و اصفهان سیتی سنتر را یکی دیگر از ظرفیت ‌های مهم برشمرد و گفت: این دو دانشگاه می توانند با همکاری یکدیگر، پس از  نیاز سنجی، اقدام به تشکیل کارگروه و برگزاری سمینار کنند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان با اشاره به واحد کمک‌های اولیه مستقر در سیتی سنتر گفت: کارکنان این بخش همگی از کارشناسان با تجربه پرستاری هستند و بسیار فراتر از وظیفه خود خدمات ارائه می‌دهند.

محقق در ادامه به محدودیت های شغلی ‌واحد کمک های اولیه اصفهان سیتی سنتر اشاره کرد و گفت: با توانایی هایی که شاغلان این واحد دارند، لازم است هر چه سریع تر با ارائه مجوز، محدودیت‌ها را برداریم تا بتوانند نسبت به تخصصی که دارند، بهتر فعالیت کنند.

به اعتقاد وی، آموزش نیروهای اصفهان سیتی سنتر، تنها کمک کردن به مجموعه اصفهان سیتی سنتر نیست بلکه کمکی به شهرستان اصفهان است. زیرا روزانه تعداد زیادی از شهروندان به این مکان مراجعه می‌کنند و باید سرویس دهی خوبی ببینند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان در بازدیدی که از اصفهان سیتی سنتر داشت، این مجموعه را مرکزی فرهنگی خواند که نقطه عطفی در فرهنگ شهرستان اصفهان است.  

گفتنی است؛ از ۸ گروه ۲۸ نفره آغاز شده و در آینده قرار است تمامی پرسنل مجموعه، تحت آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات قرار بگیرند. نیروهای انتظامات، تیم های بهره برداری، برق، نازک کاری و شهربازی در اولین مرحله آموزش می بینند و در مرحله بعد نیروهای خدمات، پرسنل آموزش ندیده و نیروهای هایپر استار تحت آموزش کمک های اولیه قرار می گیرند.

در برنامه بلندمدت اصفهان سیتی سنتر نیز، کل مجموعه تحت پوشش آموزش های هلال احمر قرار می گیرد و اصفهان سیتی سنتر با عنوان خانه داوطلب، زیرپوشش جمعیت هلال احمر قرار می گیرد.

کد خبر 318548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.