اقتدار جمهوری اسلامی به برکت ولایت است

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی به برکت ولایت است و ایران منهای ولایت بی‌معناست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی ظهر امروز در  خطبه های نماز جمعه چادگان تقوا  را موجب  وحدت و انسجام مسلمانان برشمرد و اظهار داشت:  عید غدیر کلید راه مسلمانان و راهنمای خوبی برای مسیر زندگی است؛ غدیر عصاره زحمات پیامبران(ص)، عصاره امامت و ولایت بوده و به معنای حاکمیت خداست، یعنی کسی حق حاکمیت ندارد جز اینکه از خدا حکم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در روز غدیر مأمور جعل حکومت نبود بلکه مأمور ابلاغ حکم خدا بود؛ رابطه خدا و مردم یک واسطه می‌خواهد و با عدالت وقتی که حاکمیت الهی و علوی باشد این امر امکان‌پذیر است.

وی عنوان کرد: عید غدیر برترین عیدهاست و احادیث و روایات بسیاری در باب غدیر و امیرالمؤمنین(ع) آمده است، حتی دشمنان نیز در این خصوص اظهار نظر داشته‌اند و امروز که قطره‌ای از ولایت در ایران است برکات بسیاری داشته است؛ اقتدار و ثبات جمهوری اسلامی به برکت ولایت است و ایران منهای ولایت بی‌معناست.

سلیمانی افزود: خداوند متعال به پیامبر(ص) فرمود «آنچه که می‌گوییم بگو و اگر نگویی نبوت تو محو می‌شود»، پیامبر اکرم(ص) فرمود «جبرائیل ۳ بار نازل شد و گفت در همین محل یعنی غدیر این کار را انجام بده» و ای کاش می‌شد این صحنه را بازسازی کرد باید این خطبه را به فرزندان خود آموزش داد.

امام جمعه چادگان افزود: جوانان سرمایه‌های این کشور هستند که باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح برای ارتقای سطح علمی و دینی آنان فکری اساسی کرد تا با حضور در کلاس‌های آموزشی مذهبی، علمی و اجتماعی بتوانند برای جامعه قدم‌های مثبت برداشته و به معنای واقعی کلمه آینده‌سازان کشور باشند.

امام جمعه شهرستان چادگان با اشاره به پیام مقام معطم رهبری به حجاج اذعان داشت: این پیام ۳ نکته اساسی داشت، یکی مسأله فلسطین که پاره تن اسلام است دوم اتحاد امت اسلام و سوم اتحاد داخل کشور که بسیار حائز اهمیت است.

وی به کشتار مسلمانان میانمار اشاره کرد و افزود: ملت ایران کشتار مسلمانان مظلوم و بی‌دفاع میانمار توسط نظامیان را محکوم می‌کند و از مسلمانان جهان می‌خواهد تا در برابر دشمنان اسلام بایستند؛ کشتار این مردم به چه جرمی صورت می‌گیرد؟ این کشتار قطعاً با چراغ سبز آمریکا انجام شده و این عمل کثیف باید محکوم شود.

امام جمعه شهرستان چادگان بیان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید شجاعت علوی خود را به رخ آمریکا بکشد تا دیگر جرأت هر کاری را نداشته باشد.

وی با اشاره به اصرار آمریکا برای بازدید و نظارت بر مراکز دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور خواهد برد و هیچ غلطی نخواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به شهید حججی یادآور شد: شهید حججی نمونه بارز جلوه الهی بود که در اسارت هم با صلابت ظاهر شد و در وصیت‌نامه صوتی خود از امام رضا(ع) خواهش کرد که شهادتش را امضاء کند؛ شهید حججی جوان مؤمنی بود که در همه امور اول بود.

کد خبر 318512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.