کنفرانس اسلامی و سران غیرمتعهد در برابر ظلم اقدام کنند

تیران-امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: کنفرانس اسلامی و سران غیرمتعهد در برابر ظلم نسبت به مظلومان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان، در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تیران با اشاره به کشتار مردم مظلوم میانمار، اظهارداشت: دولت های ظالم جهان ناجوانمردان و غیر انسانی به مظلومان عالم ظلم کرده و حق و حقوق آن ها را ضایع می کنند.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل علیه مظلومان عالم ظلم و ستم می کنند و حقوق مردم مظلوم عالم را ضایع می سازند و با رفتارهای غیر انسانی به دنبال دستیابی به اهداف ظالمانه خود هستند و برخی از کشورهای اسلامی هم با این دولت های ظالم همپیمان شده اند و آن ها را در رسیدن به اهدافشان کمک می کنند.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به لزوم رسیدگی به این همه ظلم و ستم از سوی سازمان ملل، بیان داشت: سازمان ملل و حقوق بشر در خصوص ظلم و ستم دولت های ظالم سکوت کرده اند و هیچ حرکتی برای جلوگیری از این همه ظلم انجام نمی دهند.

وی با تاکید بر اتحاد جوامع اسلامی در برابر ظلم و ستم سیستماتیک جهانی نست به مظلومان عالم، تصریح کرد: کنفرانس اسلامی و سران غیرمتعهد در برابر ظلم نسبت به مظلومان اقدام کنند و مانع گسترش این همه ظلم و ستم بشوند و این حرکت های ظالمانه را محکوم و خواستار رسیدگی به حقوق بشر باشند.

حجت الاسلام رشدیان ادامه داد: کشورهای اسلامی نباید نسبت به دیگر مردم مظلوم جهان بی تفاوت باشند بلکه باید این همه ظلم و ستم را محکوم و با تظاهرات و راهپیمایی این همه ظلم را تبیین و اعلام برائت کنند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شوم باشند و بی تفاوتی نسبت به ظلم دولت اسرائیل و آمریکا و نوکرانشان نشان ندهند.

وی با بیان اینکه وزاری خارجه کشورهای اسلامی خواستار اتحاد و انسجام برای رسیدگی به وضعیت مردم مظلوم میانمار باشند، یادآورشد:  دکتر ظریف، وزیر امور خارجه ایران طی نامه ای خواستار رسیدگی به موضوع شده اما نیاز به همکاری و اتحاد و انسجام سایر جوامع اسلامی نیز می باشد و بیش از یک نامه باید پیگیری مسائل صورت بگیرد.

امام جمعه شهرستان تیران و کرون با اشاره به ظلم داعش نسبت به مردم گفت: داعش ناجوانمردانه بر ملت ها می تازد که نمونه ای از آن اسارت و شهادت شهید حججی است که مظلومانهه ایشان را به شهادت رساندند و پس از شهادت هم دست و پای آن شهید را قطع کردند.

وی تکرار تاریخ قیام امام حسین(ع) توسط دولت های ظالم و گروه تروریستی داعش را نمونه ای از کل یوم عاشورا اعلام کرد و افزود: دفاع از راه اسلام و حفظ دین که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، شهدای مدافع حرم هم این راه را ادامه می دهند و داعش نیز همانند دوران امام حسین(ع) همسو با جریان یزدیان ظلم می کند.

خطیب جمعه تیران اذعان داشت: همه شهدا فدای یک راه هستند آن هم راه اسلام و حفظ دین است و دشمنان همان خوی اسلام ستیزی صدر اسلام را دارند و با این خوی استکباری و ظالمانه خود همواره به مردم مظلوم می تازند و اهداف شوم خود را دنبال می کنند اما مردم نباید نسبت به این همه ظلم بی تفاوت باشند و همواره اعلام انزجار داشته باشند که اگر بی تفاوت باشند به حال مسلمانان جهان، آنگاه مسلمان نیستند.

وی یادآورشد: نسبت به مسائل جهان باید بیدار باشیم زیرا دشمن با تاکتیک ها و ظلم سیستماتیک سعی بر گسترش ظلم و تحقق اهداف خود که استعمار و چپاول دارایی های جهان است، دارد.

کد خبر 318502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.