آغاز مسابقات قهرمانی شطرنج کشور در شهرضا

شهرضا – مسابقات قهرمانی کشور با حضور ورزشکارانی از ۳۱ استان به میزبانی شهرضا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمد سلطان حسینی – مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در مراسم آغاز مسابقات شطرنج قهرمانی کشور که به میزبانی شهرضا و در محل دانشگاه آزاد شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: فعالیتهای ورزشی زمینه مناسب برای رشد و توسعه همه جانبه جامعه را فراهم می‌کند چون اینگونه فعالیتها فکر و جسم سالم را برای افراد تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت، دغدغه همه مسئولان و والدین است، ورزش این امکان را فراهم می‌کند که فرزندان در محیطی سالم و بانشاط و با انجام فعالیتهای بدنی، اوقات فراغت خود را سپری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: با پیگیریهای مستمر نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، بیشترین میزان اعتبارات ارزش افزوده در استان، به این حوزه انتخابیه اختصاص یافته است.

سلطان حسینی در ادامه این مطلب افزود: با اختصاص اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان ۱۰ چمن مصنوعی تا سال آینده در حوزه انتخابیه شهرستانهای شهرضا و دهاقان ایجاد خواهد شد.

وی گفت: طرح تأسیس خانه فرهنگ یا خانه جوان شهرستان شهرضا نیز به تصویب رسیده است و در حال حاضر نیز مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای احداث آن پیشبینی شده است.

مهرداد پهلوان زاده – رییس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران نیز در این آیین عنوان کرد: ۲۳۰ نفر از ورزشکاران رشته شطرنج از ۳۱ استان کشور در این دور از مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این ورزشکاران از ۱۵ لغایت ۲۱ شهریورماه در دور رده سنی ۱۲ و ۱۴ سال در این رقابتها شرکت می‌کنند.

رییس فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران گفت: نفرات برتر این دور از رقابتها برای حضور در مسابقات آسیایی و. جهانی اعزام می‌شوند.

پهلوان زاده تصریح کرد: شطرنج ایران در رده‌های جوانان و نوجوانان در رده نخست جهانی قرار دارد.

محسن گلابی – فرماندار شهرضا نیز در این مراسم با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: در این شهرستان همواره استعدادهای مختلفی در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ورزشی و علمی وجود داشته که خدمات زیادی را نیز به جامعه علمی کشور ارائه کرده‌اند.

وی گفت: ورزشکاران شهرضا در سال گشذته موفق به کسب بیش از ۷۰۰ عنوان برتر در مسابقات ملی، آسیایی و جهانی شده‌اند.

کد خبر 318393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.